Orginal bakaxel exploderade

Ny axel blev funnen, den ser skapligt ok ut men tyvär främre pinjong lagret skar ;(
Försökte köpa lite ny grejor fick efter mycket om och men tag på främre pinjong lagret ...
presis som du säger så är det någonting konstigt med modellen det är inte en vanlig cheva bakaxel utan en 8 7/8"
Tycker den värkar bli lite varm skall kolla med temperatur mätare nästa gång jag är ute och åker
När jag gjorde okulär besiktning av grejorna i bakaxeln (eftersom jag måste riva hela baxeln när jag bytte pinjonglagret (vi gå inte in på det här)
så tycker jag att varken lager eller små dreven ser 100% frisk ut Pinjong och krondrev såg helt ok men dom små dreven mitt i klumpen ser ganska använda ut
därför vill jag försöka finna renovering sats eller delar och för att lyckas med det måste jag finna ut exakt vilken model jag har
och jag är lite ny på Jenkare har skruvat MC i 30 år men det är Inte helt samma sak
För att mäta kron hjulet skall man mäta absolut största diametern eller är det ca sisådär beroende på utväxling osv osv min var 220mm ca mät med tumträ (hade inget skjut mått till hands som nåde över)
Så jag skall fråga efter grejor till en 8 7/8" 12 bult axel
Finns det någon bra sida som någon här känner till med bakaxel delar
Tack för bra svar
Ja det är en 12 bult med 10 bults kåpa
Berna