jag undrar om någon vet vilka bakaxlar som passar pontiac bonneville 65. med fästen och bredd?
mvh johan
Annons
Re: bakaxel bonneville 65a
2Vad har hänt går den inte att renovera är det väl smidigast att sätta dit en likadan
3Om det är en annan axel du behöver har JAG en 65a axel liggande vet ej skick utvxl men det går att se vad den har för kod samt öppna den ligger i Motala mvh nyttan
4Det som hänt är att drivaxlarna har gått ner sig där lagret ligger. Ca 3-4mm / sida och lagren är inte skurna. Jag bytte hjullager och drivaxel men de höll bara ca 500 mil.
Så nu vill jag byta hela axeln litar inte på denna som är där.
Din axel du hade liggande verkar intressant. Du vet inte om den är hel eller om den ligger för nått är tokigt med den?
Med vänlig hälsning, johan
Så nu vill jag byta hela axeln litar inte på denna som är där.
Din axel du hade liggande verkar intressant. Du vet inte om den är hel eller om den ligger för nått är tokigt med den?
Med vänlig hälsning, johan
5bakaxeln är märkt uc i shop manualen från -66 är det odiff 2,56 troligtvis är det samma märkning -65 den är kompl med trummor h-bromswirar känns inte glapp i något hjullager är du intresserad och bor långt bort kan jag ta bort kåpan och kolla nogrannare ring annars mej 070 496 11 75 så kan vi bestämma vad jag skall göra vill inte ta bort kåpan i onödan och få olja i hela garaget