Har just kommit över ett par #48 toppar, frågan är om dessa skulle passa bättre till min kam som är summits 2802 än dom #16 toppar som sitter på just nu,
#16 topparnas datum kod D228 & D188
Duration at 050 inch Lift
224 int./234 exh.
Advertised Duration
282 int./292 exh.
Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio
0.465 in.
Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio
0.488 in.
Annons
Re: Topp undran
2#48 har starkare ventilfjädrar och ca. 66cc förbränningsrum mot ca. 72-75cc i #16 locken.
Hursomhelst så duger inte originalfjädrarna på dessa toppar till din kam som lyfter mer än vad fjädrarna klarar, originalfjädrarna klarar ca. .450" lyft.
Crower har dock fjädrar som klarar upp till .600" vid original installerad höjd ca. 1.600".
Har du tillgång till 98 oktan så är det inga problem med #48 ihop med din kam.
Hursomhelst så duger inte originalfjädrarna på dessa toppar till din kam som lyfter mer än vad fjädrarna klarar, originalfjädrarna klarar ca. .450" lyft.
Crower har dock fjädrar som klarar upp till .600" vid original installerad höjd ca. 1.600".
Har du tillgång till 98 oktan så är det inga problem med #48 ihop med din kam.
3perfekt 98 finns på mackarna häromkring
vad gäller fjädrarna så sitter det nya crover fjädrar på #16 topparna så dom kommer att flyttas över.
Härligt med lite vinterpyssel.
vad gäller fjädrarna så sitter det nya crover fjädrar på #16 topparna så dom kommer att flyttas över.
Härligt med lite vinterpyssel.
4Hej!
Köper gärna dina 16 toppar från 1968. Finderar på att skicka mina 11 toppar från 1970 på inslipning av stööre ventiler.
Hör av dig om dom är till salu
/Arne
Köper gärna dina 16 toppar från 1968. Finderar på att skicka mina 11 toppar från 1970 på inslipning av stööre ventiler.
/Arne
5Dom ska säljas framöver, när jag får hem dom andra topparna. Sitter ju på nu så det blir nog aktuellt om några månader.arnebacardi skrev:Hej!
/Arne
6OK har ingen brådska lappmöglet seglar ner från himlen så just nu nöter man på traktorn istället