Annons

Re: Ventiltätning

31
Kul att det flyter för någon.....Jag har bråkat med dom främre fästena till bladfjädrarna HELA :shock: helgen. Totalt vansinig konstruktion orginal och absolut inte ett dugg bättre omgjort på min bil. Orginal sitter fästet med 3 skruvar och 3 st något så löjligt klent klipps med mutter som påminner mycket om såna klipps man annvänder till att skruva fast högtalare med.
Någon stackars j---L har ersat dessa klipps igenom att hammra in vanliga muttrar in i balkarna,alltså insida balk totalt omöjligt att komma åt att hålla mot med en nyckel när man försöker draåt skruvarna som givet är lösa. Nu är ialf. samtliga skruvar bort kapade och nya sånna är beställda med orginal klipps. Ang.bilder på dit obj. nä tack det är lungt, tänkte bara att det hadde varit snyggt med lite såna i tråden.
Annons

32
Tycker lite synd om dig där Firebird, tråkigt att förra ägaren inte hade gjort ett riktigt jobb..... Maskinen är numera uppstartad och har gått på en crusing utan att behöva skämmas för sig :mrgreen: ....Vid själva uppstarten så bolmade det en hel del :shock: , men jag tror att det hade smugit sig in lite olja i avgasröret när jag tog av toppen, för det försvann senare. Har även tagit ett kompprov på bilen och det visade ca 9,0 - 11,0 så jag antar även att detta är ok...

34
Ja de var jäkligt skönt att få ta en tur med kärran hela vägen till Kungälv utan att ha några problem :) . Ja tycker att det är en ganska så trevlig cruising i Kungälv. Detta var mitt tredje år som jag vart där men det blir nog fler... Har också tänkt på det (att kompet är lite ojämt), funderar på att göra om det.....