Annons

Tips.. Insprutnings fel..tpi

1
Hej har en 1991transam gta som endast gått 5500 miles, i höstas började den gå orent samt få hög tomgång..nu går den knappt alls.. Har bytt tändning,fördelare,mapgivare ,tomgångsventil,gasspällsgivare,tändstift,tändkablar..lika förbaskat startar den knappt å går väldigt orent, ungefär som att choke hängt sej..spridare är bytt för ca 150 mil sen, å bränsletrycket ligger på ca 40 psi..hittar inget fel..tips någon???
Annons

Re: Tips.. Insprutnings fel..tpi

2
Prova att koppla loss maf å testa, bilen kan då gå bra och då kan följande vara fel. Hade samma på min. relät som styr maffen, sitter uppe vid bromsservon, tror det sitter två där. en av dom. eller så kan maffen vara sönder.
Endel sätter sportfilter på dessa bilar å sen sprejar filtersprejolja på som dessa filter skall ha. Det klarar inte trådarna i maffen, camaroskroten i Mölndal har renoverade sådana för 2500kr.
Ps, du kan ta relät från ac fläkten å prova med. de är samma.
Kör Pontiac Grand Prix 1974

3
jag har ju map sensor på min..inte maf, men som du säger har jag provat dragit urkontakten då bilen går, då går den bättre, men stänger jag av den så startar den inte mer..den går lika dåligt på den nya som den gamla sensorn ..den startar knappt om man så säger,ska prova reläerna som du sa imorgon..å se om de blir skillnad..felet har ju som kommit sucsesivt,har bilen stått utan ström länge har den ibland startat gått bra typ 1 minut ..sen slutar elfäkten att gå åsen surar den ihjäl sej..svarar inte på gas bara dör..skitskumt fel..

6
Temp givare på luft har jag kollat..den har rätt ohm värde..vatten har jag inte kollat..har skaffat en felkodsläsare.. Ska göra ett ryck på den i morgon..å se vad den säger.. tog lös alla spridare idag ska prova dom så jag ser att dom ger en dusch å inte droppar..har liksom snart bytt allt utom tempgivare o styrbox..

7
hittade felet idag..de va vatten temp givaren som orsakade felet..den har inget fast ohm värde , utan det rullar hela tiden, drog ur kontakten å bilen startar å går som den ska..bara å en ställa en ny..tack för hjälpen, ibland spånar man fast på problemet å behöver hjälp..guld värt med såna här forum...