Annons

Pontiac Bonneville -60

1
Hej!

Jag har fått reda på att min bonneville har en th400. Om det är något mer specifikt man behöver veta har jag ingen aning om. Men eftersom det är en -60 års modell så vet jag inte riktigt vad jag ska köpa för grejer till lådan. då den årsmodellen inte är inkluderad i filtersatser som jag hittar på t.ex. norrlands custom.

Jag blir ju lite osäker på vilket jag ska ta eftersom att det är betecknat med olika årsmodeller på satserna, eller passar vilket som ?
Senast redigerad av ethyll den 09 mar 2014 19:16, redigerad totalt 1 gång.
Annons

Re: Pontiac Bonneville -60 Tänkte byta olja och filter i v-l

7
Jag kan inte styrka att det är en th400 bara genom den informationen som jag har fått. Min svärmor importerade bilen 2001 och hon säger att det var en 400 o den. Men att hon kanske inte har rätt det är mycket möjligt. Vad sitter det för låda i en bonneville -60 då? Jag vet också att jag har läst att 400 lådan inte kom förrens senare. Jag har en kompis som äger en -65 så håller på att försöka luska ut om det sitter samma låda på de våda bilarna.

Re: Pontiac Bonneville -60 Nästa problem. Hastighetsmätaren.

13
Har plockat ner vajern och smörjt upp den. Vajern går som den ska, lätt och fint. Inga skarpa böjar och perfekt längd på den. Men mätarnålen fladdrar och tror jag kör i ljusets hastighet.

Det blev ingen skillnad alls när jag rengjorde den. Så är väl det enda jag kan göra nu är att kolla dreven i lådan ?
Kan jag göra det utan att riva ner den ? Har inga planer på att göra det nu. Så om jag inte kan fixa det får jag nog sätta i något annat som mäter hastigheten så att jag kan besiktiga.