Tjena,
Har stoppat i en 326 i min Le mans och undrar vad ni kan rekommendera för gasare till den? Vill försöka få ut nån hk till.
Nummer på motor: 9786339
Toppar: 140
Förgasare: Rochester 2-portare, har inget nr nedskrivet. Men det är väl orginal.
Mvh
Christian
Annons
Re: 4-ports förgasare till 326 ?
2En Carter AFB om du vill att förgasaren ska matcha motorn. Då måste du hitta ett 1965-67 AFB insug (eller ett Edelbrock performer insug i nödfall).
En Rochester Quadrajet om du vill att förgasaren ska matcha bilen. Då måste du hitta ett 1967-72 Quadrajet insug (eller ett Edelbrock performer insug i nödfall).
Alla andra förgasarval ger mest huvudvärk, sämre körbarhet, ekonomi och prestanda........
En Rochester Quadrajet om du vill att förgasaren ska matcha bilen. Då måste du hitta ett 1967-72 Quadrajet insug (eller ett Edelbrock performer insug i nödfall).
Alla andra förgasarval ger mest huvudvärk, sämre körbarhet, ekonomi och prestanda........
3Ok tack så mkt för tipset.
Är inte aktuellt just nu, finns viktigare saker att skruva på innan jag byter förgasarn.
Men då vet man vad man ska leta efter..
Kanske kan fråga här också vart jag kan köpa tändingsdelar? Tänkte fixa en fördelare som jag har liggandes...
Har för mig jag fått "varningensfinger" om att beställa från vissa ställen....
Är inte aktuellt just nu, finns viktigare saker att skruva på innan jag byter förgasarn.
Men då vet man vad man ska leta efter..
Kanske kan fråga här också vart jag kan köpa tändingsdelar? Tänkte fixa en fördelare som jag har liggandes...
Har för mig jag fått "varningensfinger" om att beställa från vissa ställen....
Pontiac Le Mans Cab -72
4Jag rekommenderar inget annat än ACDelco i tändningsväg då dessa användes av Pontiac från fabrik och fungerar som avsett.
Finns att beställa hos SvenskaBil (Klintberg&Way) och ibland hos HansenRacing och deras återförsäljare.
Finns att beställa hos SvenskaBil (Klintberg&Way) och ibland hos HansenRacing och deras återförsäljare.