Den ena av mina motorkuddar (till höger på bilden) satt lös. Eller den plåten som i chassit mot gummit var lös. Den på andra sidan sitter i gummit. Skall det vara så? Eller är det gammalt och lossnat? Känns jävligt osäkert iaf.
http://img29.imageshack.us/img29/2033/2 ... 221909.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Annons
Re: Lös motorkudde?
2Den motorkudden är helt slut.
Byt ut bägge 2 för att vara på säkra sidan.
Mvh
Håkan
Byt ut bägge 2 för att vara på säkra sidan.
Mvh
Håkan
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se
http://www.americano.se
3Jag har till bägge sidorna lätt begagnade men som ser ut som nya du kan köpa billigt om du vill..
4OK då va det som jag trodde.
Jag har ett par fräscha motorkuddar från min firebird som jag tänkte använda som ser nya ut.
Jag märkte nu att jag behöver andra motorfästen i ramen som passar till ett senare motorblock. Jag har fått för mig att det bara skall vara att kasta ner ett block från 74 i en 66:a men icke. Sitter bultarna likadant i senare motorfästen i chassit eller måste man mäta och svetsa och jobba sig?
Jag har ett par fräscha motorkuddar från min firebird som jag tänkte använda som ser nya ut.
Jag märkte nu att jag behöver andra motorfästen i ramen som passar till ett senare motorblock. Jag har fått för mig att det bara skall vara att kasta ner ett block från 74 i en 66:a men icke. Sitter bultarna likadant i senare motorfästen i chassit eller måste man mäta och svetsa och jobba sig?
5Var precis inne och snackade på camaroskroten och han sa att om jag beställde nya originalfästen till en GTO 66 så skulle det funka med dom men inte med dom original som jag har nu. Skulle dom va anpassade så att man kan ha båda sorternas block i då? Någon som vet?
6Använd 66:ans kuddar/fästen så blir det perfekt!
74:a blocket har infästningar för dessa. Bara att skruva dit.
74:a blocket har infästningar för dessa. Bara att skruva dit.
7Tack för svaret Kent!
Blir det inte lite klenare då eftersom 66.an har bara 2 bultar eller räcker det?
Nya motorn har ju nästan 800 i vrid.
Blir det inte lite klenare då eftersom 66.an har bara 2 bultar eller räcker det?
Nya motorn har ju nästan 800 i vrid.
8Jag vet inte om min Judge är nå´t att jämföra med, men 462:an jag byggde har suttit där i samma 400 GTO kuddar med två skruvar sedan 1997?
Jag har kört lite bracket med den, 13,7 som bäst, inga slicks dock. Mycket däckspinn skonar drivlinan!
Jag skulle nog inte varit sömnlös även om jag hade kört med bättre däck?
Jag har kört lite bracket med den, 13,7 som bäst, inga slicks dock. Mycket däckspinn skonar drivlinan!
Jag skulle nog inte varit sömnlös även om jag hade kört med bättre däck?
9Ok... jag ringde Persåkers nu och dom hade till 66. Jag frågade hur mycket dom tål och fick svaret "inte mycket" Jag får kolla om jag hittar något tåligare i staterna kanske...
10Jag trodde Persåker sålde kvalitetsgrejor?
Kollat med HansenRacing eller Håkan?
Kollat med HansenRacing eller Håkan?
11Butler har 3st olika förstärkta fästen. Gummi, polyuretan(650+hp) och solida. http://butlerperformance.com/products/f ... Mounts.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
12Ja jag beställde från butler igår efter jag pratat med persåkers. Jag sa att jag skulle köpa grövre fast han va bestämd om att det inte fanns. Det blev dom med polyurethan.
Fan va segt det är att hela tiden missa sånna här saker och vänta på delar.
Fan va segt det är att hela tiden missa sånna här saker och vänta på delar.
13Helrätt, dom i polyuretan har fästena låsta i varandra.
Har sneglat på dom förut till den dagen man behöver nya.
Ge gärna en recension på dom senare.
Har sneglat på dom förut till den dagen man behöver nya.
Ge gärna en recension på dom senare.
/
Andreas
Andreas
14Jag säger som the judge lite overkill om man inte ska ha slicks + hjullyft.... 
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
15Med tanke på att originalfästet lossnat från originalmotorn så kan det ju inte vara overkill. Och hellre lite grövre grejer på en grövre motor och någongång får jag säkert för mig att slänga på slicks.