Annons

th400 slutar driva

1
hej jag har en bonneville -66 med en th400 automat och när man kör ca 2 km så börjar den att slira och slirar mer och mer,
till slut driver den inte alls!! olje mängden är bra både som varm o kall på neutralen. olje kylaren är i kopplad.
oljan ser bra ut och luktar inte bränd. sen när man låter bilen vara avstängd ca 30-40 min så funkar den igen, tycker det verkar jävligt skumt.

tacksam för hjälp. jag är personligen ganska ny när det gäller automat lådor.
Annons

Re: th400 slutar driva

2
gäller detta på alla växlar ?

är detta fallet så tyder det på en dålig turbin

ta ner tråget och kolla om du har massa "smäck" i det är det rent och fint så är det troligen en kass turbin

är det massa "smäck" i tråget så har nått i lådan brustit och du behöver renovera

jag la upp en bild i en annan tråd på hur det inte ska se ut i ett tråg på en automatlåda är du i närheten av det så renovera lådan

detta är värsta problemen du kan ha det kan ju vara nått enklare åxo bultarna till ventilpaketet tex känn på dem med fingrarna är något så pass löst att du kan dra åt med fingrarna så har du troligen hittat felet men är det så så råder jag dig till att iaf byta packningarna till ventilpaketet då dessa är av papp och väldigt sköra

hoppas detta hjälper lite

kan tillägga att jag skruvat mest PG och TH350 men samma borde gälla på en TH400 då funktionen är den samma
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241