Annons

Remskrik

1
Var ut å starta upp bilen idag för att se så allt var ok inför kommande säsong men märkte att så fort man gav på lite på gasen så blev de ett herrans liv på fläkt remmarna de är spända efter ordning samt är de i princip nya de byttes förra året några tips på hur man ska få dem tysta?

kan de vara slitna remskivor som gör detta lr finns de andra typer av remmar som inte gnäller?

lr ska man spänna upp dem mera?

kör med Gates XL remmar nu
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
Annons

Re: Remskrik

2
Jag kör också med Gates remmar och de har alltid funkat bra utan skrik?

Jag gissar att du har matchande original remskivor så det bör inte vara nå´t offset problem?

Kanske remskivorna fått lite "avställningsrost" och remmarna slaknat lite över vintern som en stunds körning och en aning mer spänning på dem tar hand om?
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Remskrik

3
vet att förra ägarn hade av remskivorna och pulverlackade dem kan kanske bero på detta?

men jag gör ett försök att spänna dem ytterligare så får vi se om de blir tyst då det är orginal remskivor som sitter på så borde offseten vara riktigt
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

Re: Remskrik

5
Nae de kan man tycka men nu är det ju gjort så får väl se om de "sliter in sig" när remmarna är uppspända lite mera
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241