Annons

Kylarfläktarna startar inte på min trans am 1994

1
Har googlat som en dåre efter vad det kan vara för fel på min bil, så nu frågar jag här istället.
Så fort den står på tomgång eller jag krypkör så blir den överhettad, fläktarna startar inte .
HAr bytt vattenpumpen till en ny high performance och termostat samt tempgivarna. Resultat: ingen skillnad blir lika varm.
mätaren visar bra bit över 100 grader?
Har läst att det kan vara något med pcm:en .
Allt jag vill är att fläkten ska starta .

Nån som har haft samma fel på sin p..s pontiac?

Tacksam för all hjälp :)
Nova ss 327
Trans am lt1
Nova ss 377
Fastback 302
Camaro 355
Annons

Re: Kylarfläktarna startar inte på min trans am 1994

2
kabelbrott ? säkring ?

är allt nytt så känns de som att det inte kommer fram nå ström signal till grejorna

prova å koppla en vippbrytare till fläktarna å se om de startar då vet du att de funkar iaf

är allt ok så långt så är det bara till å börja mäta på kablar å kontakter
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

4
är dessa termostat styrda så ska du inte ha nån ström på dem förns motorn är varm

men det verkar som de inte finns ström då heller kollat så ingen säkring (lr relä?) sagt upp sig?

med lite tur kan de ju vara så enkelt annars får du börja leta efter ett kabelbrott om du inte kan mäta dig fram till om de är hela
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

5
Jo dom är styrda av termostat, har bytt den givaren till en helt ny utan resultat.
Säkringar har jag kollat och angående relä så har jag flyttat runt dom för att testa då. verkar konstigt att 3 relä ska ha pajat:(
Sen är det ju så kul att allting styrs av ett styrdon som heter pcm som sköter allt med bilen?
Läste på ett amerikanskt forum där en kille hade kopplat ur iat givaren, den bilen hade då slutat kokat. funderar på att testa det och bygla in en vipp brytare?
Nova ss 327
Trans am lt1
Nova ss 377
Fastback 302
Camaro 355