Annons

Kopplingsproblem

1
Låg hela dagen igår och skruvade ner allt för att byta kopplingen på min GTO. Fick ner allt efter några timmar och sen kom jag på att jag inte hade något verktyg för att centrera lamellerna så jag hängde lammeler och tyrckplatta på axeln till lådan för att få det rakt och det verkade funka bra.

När jag skruvat ihop allt och kände på kopplingen så kändes kopplingen helt fel jämfört med innan, den gick kanske bara knappt hälften av vad den gjorde innan. Kunde inte starta bilen och kolla för batteriet va dött men är ganska säker på att något är fel. Det enda jag kan tänka mig är att jag satt uttrampningslagret åt fel håll men jag tror jag satte det rätt alltså lagerdelen mot lådan.

Någon som har en annan idé?
Annons

Re: Kopplingsproblem

3
Kom precis hem efter att vart i garaget och visst va det jag som gjort bort mig. Hade satt uttrampningslagret bakofram :roll:

Men det va kanske lika bra för jag satte dit det gamla lagret när jag hade ett nytt hemma så nu åker de nya på också.

Det går lätt snett när man dricker öl o meckar bil samtidigt :P

Re: Kopplingsproblem

4
VinylKnaster skrev:Kom precis hem efter att vart i garaget och visst va det jag som gjort bort mig. Hade satt uttrampningslagret bakofram :roll:

Men det va kanske lika bra för jag satte dit det gamla lagret när jag hade ett nytt hemma så nu åker de nya på också.

Det går lätt snett när man dricker öl o meckar bil samtidigt :P
Om inte annat kan de bli dyrt :razz:
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241