Tog fram dom ur gömmorna och följande står:
3 1 342 2 A INLET
2 1 269 4 A INLET
Hittar dock inte något 9798957 som ska vara enligt boken.
Sett en bild på repro och liknar mina väldigt mycket.Inköpta 1997/98 och jag undrar: Fanns det repro på den tiden?
Dom kanske är till en trimmad Skoda,ha-ha!!
Annons
Re: Resonatorer
2Tror inte det fanns några repro på den tiden.
Fanns kanske att köpa från Walker?
Har du köpt dina från Klintberg & Way?
Dom sålde ju både GM original och Walker på den tiden.
Håkan S
Fanns kanske att köpa från Walker?
Har du köpt dina från Klintberg & Way?
Dom sålde ju både GM original och Walker på den tiden.
Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se
4Var dom dyra var det säkert original men slå en pling till Mats, han kanske kommer ihåg!
Håkan S
Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
5ot och trådkapning
vad gör mats bruun nuförtiden ?
jag hade lite affärer med han ett tag
vad gör mats bruun nuförtiden ?
jag hade lite affärer med han ett tag
6Jag hade mycket att göra med honom början av 90-talet (toppar,utvxl Diff,lister,inredningsmattor...) jag undrar om han inte sadlade om till nåt inom Data/design men minnet kan svika, köpte ett 455 block av hans bror (peter) för 7-8 år sen... (nån som behöver ett?)
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
7Är det är en spricka i en cylinder på det blocke?
Mats försökte nämligen lura på mej 455 block som skulle vara nyborrat med nya kamlager............visade sig vara utslitna kamlager och stor spricka i en cylinder vid närmare inspektion!
Mats försökte nämligen lura på mej 455 block som skulle vara nyborrat med nya kamlager............visade sig vara utslitna kamlager och stor spricka i en cylinder vid närmare inspektion!
8Trist om så skulle vara fallet
, det skulle va/är -72:as block, borrat 0.030 men det hade tyvärr blivit lite ytrost, så ska man använda det måste väl hona/borra ett steg till (det sa han då jag köpte det), men det finns väl customkolvar för 0,035? enda jag sett vad jag minns i sprickväg är väl längst ner i loppet (mot vevsidan på blocket) där är det väl en "spricka", där gjutskarven är på cylindern, på mitticylindern som sträcker sig 6 mm upp från botten, men jag tycker sånt har man ju sett på flera block? Tror det här var 2004 men det blev inget av projektet som var tänkt...
Har varit & kollat så här ser det ut 10-12 mm på ena cylindern & motsvarande sida 4 mm, ser då ingen sprickbildning inåt mot lyftargalleriet...
åsikter? tycker det är i botten på cylindern så det har mindre betydelse...

Har varit & kollat så här ser det ut 10-12 mm på ena cylindern & motsvarande sida 4 mm, ser då ingen sprickbildning inåt mot lyftargalleriet...
åsikter? tycker det är i botten på cylindern så det har mindre betydelse...

10Ursäkta Trådkapningen
, maila runt lite på några ställen fick då nåt svar i alla fall...
(kan tillägga det verkar ju lite olika mellan blocken åxå eller placeringen av loppet "i" blocket, på mitt andra 455 block är det "mer" gjutgods i botten av cylinderfoten...)
Hej !
Det är vanligt att det ser ut så där i botten av cylindrarna,våran erfarenhet har det ingen betydelse !
om kolvens skirt når ända ner till den där defekten så är det lämpligt att grada kanterna så det inte
repar kolven.
Lycka till med försäljningen ! vad kostar blocket förresten ?
Mvh
Olle
From: Peder Rönnlund
Sent: Thursday, December 15, 2011 10:10 PM
To: olle@customracing.se
Subject: Pontiac 455
Halloj, köpte på mig ett gammalt 455 block som är borrat 0.030 & har stått många år så det blivit lite ytrost tyvärr, var så då jag köpte det (2004), hursomhelst tänkte ev. sälja iväg, då jag började avsyna det närmare, såg jag det här på två cylindrar, där gjutskarven är längst ner på två cylinder lopp, 12mm & 4 mm långt kanske, ser inga sprickor mot lyftargalleriet & så, är ju i botten på loppet så jag tycker det inte skulle spela så stor roll, tacksam för åsikter. mvh Peder Ps hoppas bilderna funkar
(kan tillägga det verkar ju lite olika mellan blocken åxå eller placeringen av loppet "i" blocket, på mitt andra 455 block är det "mer" gjutgods i botten av cylinderfoten...)
Hej !
Det är vanligt att det ser ut så där i botten av cylindrarna,våran erfarenhet har det ingen betydelse !
om kolvens skirt når ända ner till den där defekten så är det lämpligt att grada kanterna så det inte
repar kolven.
Lycka till med försäljningen ! vad kostar blocket förresten ?
Mvh
Olle
From: Peder Rönnlund
Sent: Thursday, December 15, 2011 10:10 PM
To: olle@customracing.se
Subject: Pontiac 455
Halloj, köpte på mig ett gammalt 455 block som är borrat 0.030 & har stått många år så det blivit lite ytrost tyvärr, var så då jag köpte det (2004), hursomhelst tänkte ev. sälja iväg, då jag började avsyna det närmare, såg jag det här på två cylindrar, där gjutskarven är längst ner på två cylinder lopp, 12mm & 4 mm långt kanske, ser inga sprickor mot lyftargalleriet & så, är ju i botten på loppet så jag tycker det inte skulle spela så stor roll, tacksam för åsikter. mvh Peder Ps hoppas bilderna funkar