Annons

Ingemars 68:a cab

1
Åkte till Ingemar i Vallentuna och kodade av hans GTO 68:a Cab igår.En bil han har ägt i hela 28 år!!
Började med topparna och det var "16",D278.Fick sedan fram YS i framkant och till vår stora glädje så var det samma siffror bredvid transkåpan som uppe vid fönstret.YES,fabriksmotorn!! Fortsatte sen med vxl lådan och där stog det PX68.Bakaxeln tyvärr ej original utan en 10-bult med rund kåpa.Axeln sprängd av tidigare ägare.Vi gjorde inga ytterligare undersökningar av den då det blev mörkt.
Styrservopump nr 297 7. Grenrören svåra att avläsa men det var 977 på ena sidan och 979 på andra.Vet ej koderna på 68:ans grenrör.Får titta närmare på dom när det är dags att glasblästra o måla.Insuget original även det.Fördelare ej original(dubbelbrytare).

Factory Paint: Primavera Beige
Interior: Black
Convertible Top: Black
Build date: 05A

Synbara options: Hideaway Lights,AC,Power Windows.TH400.
Resten får PHS visa,kan ju vara ditsatt i efterhand.

Grattis Ingemar till originalmotorn! Inte många kvar nu.
Annons

Re: Ingemars 68:a cab

3
Det nämde han inte.Första lär väl bli ett byte till originalinsuget och en Rochester.Bäst att ta en sak i taget och inte riva hela bilen på en gång.Blir en jävla uppförsbacke med kostnader.Han skulle skicka efter PHS på kärran.

4
Lite update: PHS mottagen och bilen blev levererad med 22st options! Tror jag räknade ut att options kostade 1300-1400 dollar så bilen är rätt laddad. Bakaxel diff med 2.93 utv(AC-bil). Stod även "charge to" men inte "Ship to" Boston,Mass.Dealer Zone 1 003.

Lite småudda; Safe Guard Speedometer och Rally 1 med vit sida.

5
Är hans bil fortfarande i original färgen primavera beige? Jag har oxå en 68 gto som skall vara den färgen ,men har inte hittat någon bra bild på den på nätet. så är det någon som har en bild på hans bil eller tele eller mail till honom så vore jag tacksam.
Mvh Lars L

11
Bilen lackades om 1977 i Piteå till rödmetallic. Det börjar bli dags för en omlackering och som de låter nu blir det då original nyansen igen.
Cabben byttes 85 och är idag vit, vilket borde skiftas tillbaka till svart som den var när den levererades.

// Ingemars son.