Jag har en start klar Vad bringar den i värde.<Satt i min ram 2 faktiskt
Det är en 400 med sjystta topparr
Annons
Re: Värde
4Mitt svar var menat som upplysning, inte kritik?
Jag sa väl inte att topparna var skit?
Varför skulle de vara "fel"?
Att det är hål i huven säger inget om vad som sitter under den?
Inte på en 40+ år gammal bil i.a.f.?
Jag skulle inte sälja en frisk 400 med #13 toppar för mindre än 25.000kr, men det är jag det?
Jag sa väl inte att topparna var skit?
Varför skulle de vara "fel"?
Att det är hål i huven säger inget om vad som sitter under den?
Inte på en 40+ år gammal bil i.a.f.?
Jag skulle inte sälja en frisk 400 med #13 toppar för mindre än 25.000kr, men det är jag det?
8stugan skrev:När jag läste jim så var det så man satt stauts på Pontiac kan jag har läst fel?
Menar allså intagen Ramin .2,3,4
Alla 1966-72 RamAir bilar har öppna/öppningsbara scoop i huven.
1966-68 hade "fair weather" alltså ej stängbara scoop.
1968-70 kunde man välja mellan D-ports och O-ports RamAir.
1968 ersatte O-ports RamAir (sen RamAir) D-ports RamAir (tidig RamAir) i mars 1968.
1969-70 så har D-ports RamAir (RAIII) två scoop-öppningar och en luftförvärmningskanal till luftrenare (RAIII), O-ports RamAir har två scoopöppningar och två luftförvärmningskanaler till luftrenaren (RAIV).
GTO/Firebird utan RamAir har stängda/helgjutna scoop.
9När jag köpte min bil inleddes efterforskningar på tidigare ägare.Våldsamma spekulationer och rykten sa att det var en "Judge" cab.Fick då reda på att det fanns något som hette PHS(Pontiac Historical Services).Erhöll en kopia av beställnings/utrustningsordern som då visade en helt vanlig 69 cab med YS motor.Enda sättet är PHS för att verifiera vad för bil man har.Har du PHS papper på din vagn,Stugan?
Är det en äkta Ram Air/H.O är det bara att gratulera.Om inte så skit samma,det är ju en GTO!! Gott Nytt År förresten.
Är det en äkta Ram Air/H.O är det bara att gratulera.Om inte så skit samma,det är ju en GTO!! Gott Nytt År förresten.
11Hej alla
JA GTO i alla ära!. Det är den som symboliserar Pontiac!. Faktiskt!!!. Men att de byggde typ gto på en Tempest det är för mig ett stort ?????. Att de orkade göra en lemans -67 på helt egen kaross och ihopbygga tempest och gto i hop tja det är som sagt en stor fråga för mig. nån som vet varför? När lemans med sina falsk intag var en egen kaross!. Är int de ett unikum i sej?
JA GTO i alla ära!. Det är den som symboliserar Pontiac!. Faktiskt!!!. Men att de byggde typ gto på en Tempest det är för mig ett stort ?????. Att de orkade göra en lemans -67 på helt egen kaross och ihopbygga tempest och gto i hop tja det är som sagt en stor fråga för mig. nån som vet varför? När lemans med sina falsk intag var en egen kaross!. Är int de ett unikum i sej?
13Jag är dock glad att dom byggde en 67a Le mans med hajgälarna där bak i allafall. Kom lite sent på att jag hade en bild som jag tog i höst på gälarna där bak.pontrace skrev:Hej alla
Senast redigerad av Janne den 08 jan 2011 19:51, redigerad totalt 2 gånger.
14Inte har 1967 LeMans en egen kaross 1967!
Karossen är densamma på alla 1967 Pontiac A-body, Tempest, LeMans och GTO, däremot speglar utrustningen olika nivåer i modellen.
1966-71 var GTO en egen modell, de övriga åren var GTO ett option (ett utrustningspaket) som kunde läggas till Tempest/LeMans.
Karossen är densamma på alla 1967 Pontiac A-body, Tempest, LeMans och GTO, däremot speglar utrustningen olika nivåer i modellen.
1966-71 var GTO en egen modell, de övriga åren var GTO ett option (ett utrustningspaket) som kunde läggas till Tempest/LeMans.