Hej, ny här på sidan. Glennson va namnet
Har fått in en pontiac i garaget nu då ja blivit av med min grymma race camino 69.
Ska byta inredning (överdrag) på sofforna, innertak och lite gummilister, annars blir d mest åka å ha kul med familj o vänner.
Nån som har tips var man kan hitta klädsel odylikt, bra firmor som är ärliga, som ni har erfarenhet av osv.
Har katalog från Ames och Opgi,
Förstått att det är lite svårare att hitta till catalina än bonneville????
Vet inte hur man gör för att lägga upp bilder än så lägger in en länk här istället.
http://www.garaget.org/69Camino
Sen en fråga till:
Sitter en vakuumklocka på värmepaketet i motorummet som är "låst" med ståltråd?? Släpper man på den ökar tomgången avsevärt enligt förra ägaren?!!
Vad är den till ,kan man ha det så eller måste den vara inkopplad.
Tacksam för svar
God hjul på er å gott nytt
Annons
Re: Catalina 65:a
2Sådär ja, nu var klädsel å innertak beställt. (ca 6veckor)
Ligger en ny speldosa osså å väntar på montering.
Ligger en ny speldosa osså å väntar på montering.
Re: Catalina 65:a
3Intressant med klädseln, har själv en Bonneville 67:a som skulle behöva mycket nytt till inredningen! Har du kanske hittat något bra ställe att beställa?
Själv har jag lite svårt att hitta många av delarna, är lite inne på bilsadelmakare så det blir klart någon gång!
Ser ut som en fin bil på bilderna! Blir nog många lyckliga mil i den med skall du se
Själv har jag lite svårt att hitta många av delarna, är lite inne på bilsadelmakare så det blir klart någon gång!
Ser ut som en fin bil på bilderna! Blir nog många lyckliga mil i den med skall du se
Re: Catalina 65:a
4Vacuumklockan på värmepaketet är garanterat den som styr om du skall ta in luften utifrån eller inifrån cupen.
Den är låst nu så att den alltid tar in luften utifrån.
Den lilla "tjuvluft" som den kan tillföra kan knappast öka tomgången så dramatiskt...
Byt vacuumklockan eller kolla om slangen till den är sprucken.
Den är låst nu så att den alltid tar in luften utifrån.
Den lilla "tjuvluft" som den kan tillföra kan knappast öka tomgången så dramatiskt...
Byt vacuumklockan eller kolla om slangen till den är sprucken.
Mats
Re: Catalina 65:a
5Nicklas.Egyed skrev:Intressant med klädseln, har själv en Bonneville 67:a som skulle behöva mycket nytt till inredningen! Har du kanske hittat något bra ställe att beställa?
Själv har jag lite svårt att hitta många av delarna, är lite inne på bilsadelmakare så det blir klart någon gång!
Ser ut som en fin bil på bilderna! Blir nog många lyckliga mil i den med skall du se
Hej, jag pratade med usa trading (vargön) han kunde fixa väldigt likt org mönster. Stylechart heter d, bryr mej inte om det inte är 100% org, vill ha rent o snyggt. Han har mer än detta givetvis, dock har ja ju inte sett varorna än men är inte orolig. Sadelmakare brukar ju va lite dyra, för båda sofforna runt 5 lapp. Sen kommer märlorna/clips + tång me med:-)
tack, ja den är mkt trevlig, har bara kört ca 7km än så väntar förbrilt på vår/sommar, hoppas jag med att d blir.
Har du kollat ames? Har du soffa eller stolar??
Re: Catalina 65:a
6-61 Bonneville skrev:Vacuumklockan på värmepaketet är garanterat den som styr om du skall ta in luften utifrån eller inifrån cupen.
Den är låst nu så att den alltid tar in luften utifrån.
Den lilla "tjuvluft" som den kan tillföra kan knappast öka tomgången så dramatiskt...
Byt vacuumklockan eller kolla om slangen till den är sprucken.
Hej, ja så är fallet, har fått d från olika håll, tack.
Ja d va förra ägarn som sa, har inte testat. Går vakumslang in till reglagen å sen ut igen, å den ena är inte kopplad alls?? Kan va därför tomgång höjs?? Beställt en manual, ska ugglaigenom den å se vad som gäller, går väl å skaffa klocka på ames eller nått annat place.
Tack, Johannes
Re: Catalina 65:a
7All extra luft som tillförs under spjällplattorna höjer varvet i motsvarande grad till mängden luft.
Vad som är avsevärt är relativt?
Vad som är avsevärt är relativt?
Re: Catalina 65:a
8En vakumslang från reglagen går ut till motorn men inte kopplad, vet ej var.
Nu stter d ju en quadrajet på istället för 2port som är org. på denna.
Funderar på om slangen ska t insug eller fugge? å var isf?? Vet inget om quadrajet, får skaffa lite "skithus litteratur" om förgasaren.
Är ju inte strickt orginalputte, men hade vart kul om det funkar som det är tänkt.
Ska kolla hur mkt varvet höjs när det blir varmare.
Nu stter d ju en quadrajet på istället för 2port som är org. på denna.
Funderar på om slangen ska t insug eller fugge? å var isf?? Vet inget om quadrajet, får skaffa lite "skithus litteratur" om förgasaren.
Är ju inte strickt orginalputte, men hade vart kul om det funkar som det är tänkt.
Ska kolla hur mkt varvet höjs när det blir varmare.
Re: Catalina 65:a
9Ok, det kan ju vara så att vakuumklockan i andra änden på slangen är trasig och om du kopplar in slangen så blir där en vakuumläcka som förhöjer tomgångsvarvet?
Normalt sitter slangen för spjällen i värmepaketet til ett uttag med konstant vakuum på förgasaren oftast via en förgrening på spjällplattan baktill.
Normalt sitter slangen för spjällen i värmepaketet til ett uttag med konstant vakuum på förgasaren oftast via en förgrening på spjällplattan baktill.