Jag har precis fått veta att det sitter en Torker plus kam (#5057) i motorn.
Kan jag börja tuna bilen som en RAIV och gå därifrån?
Sitter orginalinsug, #46 toppar och rochester samt en 3.90 alt 4.11 utväxling.
Annons
Re: Tuning tips
2Insåg precis att det kan vara en Summit 2802 som sitter i!
Det jag vet om kammen är 465 lyft insug och 488 lyft avgas.
Det jag vet om kammen är 465 lyft insug och 488 lyft avgas.
/
Andreas
Andreas
Re: Tuning tips
3Ehm.......rättar min rättelse, det ÄR Edelbrocken som sitter i.
Värst va dött det var på forumet nu?
Värst va dött det var på forumet nu?
/
Andreas
Andreas
Re: Tuning tips
4ingen?
Kent?, du brukar ha massa matnyttigt när det handlar om kammar samt deras effekter/bieffekter!
Har inte heller någon bromsservo på bilen så en vild kam med dåligt vacuum passar bilen väl
Kent?, du brukar ha massa matnyttigt när det handlar om kammar samt deras effekter/bieffekter!
Har inte heller någon bromsservo på bilen så en vild kam med dåligt vacuum passar bilen väl
/
Andreas
Andreas
Re: Tuning tips
5Tja, har du snackat med "förra" ägaren???Lejon skrev:ingen?
Kent?, du brukar ha massa matnyttigt när det handlar om kammar samt deras effekter/bieffekter!
Har inte heller någon bromsservo på bilen så en vild kam med dåligt vacuum passar bilen väl
Jävligt kul å veta att den är tillbaka på vägarna igen
Re: Tuning tips
6Ja, vi har SMS:at lite, ska ringa honom sen när jag börjar gräva lite med motorn.
Jättetrevlig och hjälpsam!
Verkar inte som bilen har rullat nånting efter krocken.
Jättetrevlig och hjälpsam!
Verkar inte som bilen har rullat nånting efter krocken.
/
Andreas
Andreas
Re: Tuning tips
7ok, nä d tror inte jag heller, är nog bara lagad.Lejon skrev:Ja, vi har SMS:at lite, ska ringa honom sen när jag börjar gräva lite med motorn.
Jättetrevlig och hjälpsam!
Verkar inte som bilen har rullat nånting efter krocken.

