Halloj alla pontiac vänner
Nu var det så att jag var ute och gjorde en liten service på le mansen härrom dagen och passade på att byta vakumklockan som sitter på fördelaren i tron att denna var kass. När bytet var gjort såg jag att den gamla klockan hade två vakumanslutningar och den nya bara hade en

. Efter lite letande så hittade jag även två vakum slangar till den ...Den ena går från förgasarfoten till klockan och den andra går från ett gängat hål under " bensin karet"( kom inte på vad det hette ) på förgasaren och till klockan. Varför är det så och hur funkar det här? Någon som vet ?
Mvh Brolin