hej!
en förmodligen dum fråga men...
skulle jag märka någon större skillnad om ja bytte till fyrportare istället för tvåportare som sitter i 326an nu?
!
Annons
Re: 2 port vs 4 port
2jag böt på min 350 och den blev betydligt piggare speciellt på lite högre varv
kör med edelbrock performer insug och en q-jet
kör med edelbrock performer insug och en q-jet
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
Re: 2 port vs 4 port
3Allright låter bra!
Tänkte köra på ett insug ifrån en 389, vad bör ja välja för förgasare?
Tänkte köra på ett insug ifrån en 389, vad bör ja välja för förgasare?
Re: 2 port vs 4 port
4en renoverad och kry q-jet är inte helt fel när du väl ställt in den efter konstens regler så går den riktigt bra fin jämn tomgång bra gas respons
visst funkar det väl bra med en holley lr edelbrock förgasare med det beror lite på vad du själv föredrar ,själv har jag alltid föredragit holley förgasare men provade med en q-jet nu och än så länge så är jag helnöjd
visst funkar det väl bra med en holley lr edelbrock förgasare med det beror lite på vad du själv föredrar ,själv har jag alltid föredragit holley förgasare men provade med en q-jet nu och än så länge så är jag helnöjd
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
Re: 2 port vs 4 port
5agust skrev:Allright låter bra!
Tänkte köra på ett insug ifrån en 389, vad bör ja välja för förgasare?
326H.O. använde insug och Carter AFB förgasare från 389:an från fabrik. Funkar garanterat bra.
Om du inte har nå´n Pontiac Carter AFB, så kan du köpa en så´n av mig som är anpassad till din motor/insug?

