Annons

Väx-/likström

1
Hej jag får inte min bil att gå riktig, det är en Pntiac -56 och jag har bytt till en väx.strömsgenerator, kan detta påverka bilens gång? Den smäller och fladrar i avg.systemet och går mer eller mindre inte att köra bara hugger.
Pontiac Catalina 65
Annons

Re: Väx-/likström

2
har en jobbar kompis som gjorde samma byte på sin cadillac -47 och han fick lov att sätt in ett laddrelä för att få de å funka bra
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

4
kollat tändkabeln mellan fördelare och tändspolen så inte stiften i den halkat ur så de blir dålig kontakt där?

då kan de smälla å poffa rätt bra

har du laddrelä på bilen?

likstöm är väl 6 volt lr?

växelström är 12 volt

om du kört med växelströmmaren utan laddrelä så kan du ha fått fel på brytare lr kondning

om du haft 22 volt in från generatorn till spole och fördelare så mår de nog inte så bra ,vet inte hur mycket ström dessa prylar tål men normalt ligger de aldrig mer än strax över 14 V
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

5
Hej! Jag kan inte för mitt liv tänka mig att det skulle bli nåt knas pga byte från lik till vxlström. Bytte på -61an i fjol och inga problem.....
Du har 12volt på likströmmarn och 12 volt på vxlströmmarn så om du bara såg till att sätta in en generator som har inbyggt laddrelä så kan inget gå fel ;-)
Om bilen gick fint innan bytet så bör felet bero på att du "kom åt" nåt när du gjorde installationen.
Kolla allting runt tändning är mitt tips!
Mats