hej jag har renoverat min pontiac 389 från 1966 med delar från enginkitracing. jag har köpt ett 400 kit och borrat upp motorn till 400.
Men nu när motorn sitter i bilen å jag ska montera fördelaren så gick inte axeln som driver olje pumpen ner ordentligt? axeln har två utbuktningar på överdelen av axeln den la sig på dessa å nådde inte riktigt ner. jag testade att slipa ner dom och då la den sig rätt på oljepumpen, och fördelaren går på perfekt har även kört på startmotorn och sett att jag har oljetryck.
hur ska jag göra??
Finns det olika längder på oljepumpar?
Samt i så fall kan man köpa en längre axel?
Mycket tacksam för svar......
Annons
Re: Fel oljepump??? Mycket förvirrad
2Läste precis att man skulle visst montera i axeln underifrån
så då gör det inget att jag fila ner piggarna det enda är då att den kan följa med upp varje gång jag plockar ur fördelaren? Har jag rätt?
Pontiac catalina 1966 389.
Re: Fel oljepump??? Mycket förvirrad
3Ja, om du har tur så följer den med hela vägen upp, om har du osis så halkar den ner i tråget.......
Re: Fel oljepump??? Mycket förvirrad
4Nu sitter alltihop kan man låta det vara. Är ju inte sugen på att lyfta ur motorn?
Pontiac catalina 1966 389.
Re: Fel oljepump??? Mycket förvirrad
5Om du fått dit den rätt så är det bara att låta den sitta.
Vakuumklockans slanganslutning ska peka mot förarsidans innerskärm, då bli "fönstret" för justeringen av brytarspetsarna åtkomligt från passagerarsidan.
Här skulle det finnas en bild på hur det bör se ut, men jag fick meddelandet "Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer"!
Vakuumklockans slanganslutning ska peka mot förarsidans innerskärm, då bli "fönstret" för justeringen av brytarspetsarna åtkomligt från passagerarsidan.
Här skulle det finnas en bild på hur det bör se ut, men jag fick meddelandet "Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer"!
Re: Fel oljepump??? Mycket förvirrad
6Okej tack för hjälpen:)
Ja den sitter precis så som du beskrev att den ska sitta
Ja den sitter precis så som du beskrev att den ska sitta
Pontiac catalina 1966 389.

