Hej!
Undrar över skillnaden på 350 och 400 stakar orginal.
Vad jag kan mäta mig till så är det samma storlek.
Har 350 stakar liggandes som jag tänkte montera i 400 block därav min undran.
Annons
Re: Vevstake 350 vs 400
2Det är ingen skillnad alls. Samma grejor.
Om de måste renoveras med nya ARP-skruv så är kostnaden för detta lika stor som för ett set NYA smidda vevstakar i budgetklassen.
Om din 400 ska byggas för några som helst prestanda-ambitioner så kan detta vara värt att överväga?
Om de måste renoveras med nya ARP-skruv så är kostnaden för detta lika stor som för ett set NYA smidda vevstakar i budgetklassen.
Om din 400 ska byggas för några som helst prestanda-ambitioner så kan detta vara värt att överväga?
3Tack för svaret!
Var som jag trodde.
Nä det blir ingen prestanda motor ska skickas ner i en catalina med 2.73 i bakaxeln och en edelbrock 2157 kam och #62 toppar, TH400 vxl låda.
Nya kolvar ligger på hyllan.
Ska byta alla lager, kamlagren har jag hört är lite bökiga att byta själv men har en ide att bygga en i/ur dragare själv.
17 mil till närmsta motorverkstad så det kan vara värt ett försök.
Tanken är väl att få till en bra glidar motor till sommarens träffar.
Var som jag trodde.
Nä det blir ingen prestanda motor ska skickas ner i en catalina med 2.73 i bakaxeln och en edelbrock 2157 kam och #62 toppar, TH400 vxl låda.
Nya kolvar ligger på hyllan.
Ska byta alla lager, kamlagren har jag hört är lite bökiga att byta själv men har en ide att bygga en i/ur dragare själv.
17 mil till närmsta motorverkstad så det kan vara värt ett försök.
Tanken är väl att få till en bra glidar motor till sommarens träffar.
4Ok, det blir kanon!
I 462:an jag byggde till Judgen -97 sitter ARP-preppade gjutna originalstakar och, peppar peppar, de har inte rasat än fast jag ibland gjort mitt bästa för att pina dem
I 462:an jag byggde till Judgen -97 sitter ARP-preppade gjutna originalstakar och, peppar peppar, de har inte rasat än fast jag ibland gjort mitt bästa för att pina dem