Annons
Annons

Re: edelbrock alutoppar

17
Tyvärr Zappafan........på dessa sidor får bara vissa tillrättavisa eller ifrågasätta andra helt ostraffat! 8-)

Det här att ödmjukhet skulle komma med ökat kunnande........det får du nog vänta på i det här fallet.........först måste man ju veta vad det innebär!:shock:
Det är ju svårt att stävja ett dylikt beteende när merparten här på forumet bara säger jatack och amen till allt som predikas! :roll:

Skönt att det finns fler motvallskärringar än jag i landet. Men det är klart, jag har ju bara haft raggarhäckar med Holleyförgasare genom åren.........så vad vet en gubbe från 50-talet som jag!?

// Matti

Snart viner piskan igen!

24
zappafan skrev:Oj Oj, är det ett gammalt Warrior insug åxå, fina grejor, rejsar du med motor/bilen?

Du har väl inte köpt nå grejor av Fredrik Luthström?
Nej det har jag inte har som sagt haft grejerna länge och givet vis åker vi på strippen med den!
Och givetvis i en kaross av märket Pontiac LeMans-64
Bilagor

25
edelbrock toppar är en kopia av ramair 4 toppar men med förbättrade men med bättre flöde bäst e 72 cc topparna pga att insugs kanalen ger bättre flöde med en annan radie också avgas kanalen flödar bättre insug orginal 72 cc flödar 280 in och 87 cc runt 260 alltsåå std e toppar ramair 4 orginal runt 225 oportade då alltså oftast e de ingen förvärmnings kanal heller i e toppar och de e bra efter som det tar ungefär 15-20 hp på gjutjärns topparna bra toppar e de lätt o få ut effekt ger orginal med ramair 4 kam med 1,65 vippor runt 465 hp på en 400 gatvänligt