Annons

Strömmen försvinner ...

1
Min startmotor har låtit lite seg ett tag nu :sad: men häromdagen när jag skulle flytta den ur garaget så gick det inte alls :shock: .... När jag vred om nycklen så bara det ticka till i startmotorn och sen försvann strömmen helt från bilen :shock: För att efter en liten stund komma tillbaka :?: ... Vad sjutton kan ha hänt ???? Startmotorn inhandlades våren 08 , batterierna ( kör med dubbla ) köptes nya förra året och Generator byttes våren 08 också har jag för mig. Har två grova jordkablar från det ena batteriet till motorn och en grov jordkabel från det andra batteriet till kofångarfästet så jord borde finnas tycker jag. Hade bilen i helgen och allt funkade fint då. Batterierna visade 12.46 volt när jag mätte dom förut .... Någon som har något bra förslag?
Annons

Re: Strömmen försvinner ...

2
Problemet verkar vara löst ... Det var dålig jord mellan kofångarfästet och minus kablen :oops: .... fick slipa rent med sandpapper och slipskiva så det blev rent, sen så startade bilen hur bra som helst och startmororn var inte längra trött och seg :) .... Skall ut i morron igen och göra några nya jordpunkter på bilen tror jag .... Önskar alla en go helg och passa på att njuta av det fina vädret