Annons

Nu har jag rivit isär hela motorn

1
Hej igen tänkte fortsätta att skriva lite om 350 motorn som tickade kan kankse vara bra för andra som har samma problem som jag. Motorn urlyft och isärplockad hittade en kolv som inte var så vacker den var sliten i squirten. Loppen är fina ska mäta upp vev mm ikväll. Ska byta ut samtliga lager i motorn samt frostplugg rengöra motorn och oljekanalerna. Sen blir det i med en annan kam och givetvis nya kamlager. Mycket jobb men förhoppningsvis värt allt slit då allt funkar som det ska igen :)
Fortsättning följer :mrgreen:
Annons

Re: Nu har jag rivit isär hela motorn

3
palle666 skrev:Hej igen tänkte fortsätta att skriva lite om 350 motorn som tickade kan kankse vara bra för andra som har samma problem som jag. Motorn urlyft och isärplockad hittade en kolv som inte var så vacker den var sliten i squirten. Loppen är fina ska mäta upp vev mm ikväll. Ska byta ut samtliga lager i motorn samt frostplugg rengöra motorn och oljekanalerna. Sen blir det i med en annan kam och givetvis nya kamlager. Mycket jobb men förhoppningsvis värt allt slit då allt funkar som det ska igen :)
Låter roligt!! Ett tips jag fick när jag var i samma sits, var att fila/slipa ner ev gjutskägg i lyftargalleriet. Ska tydligen hjälpa på oljeflödet.

Re: Nu har jag rivit isär hela motorn

4
palle666 skrev:Hej igen tänkte fortsätta att skriva lite om 350 motorn som tickade kan kankse vara bra för andra som har samma problem som jag. Motorn urlyft och isärplockad hittade en kolv som inte var så vacker den var sliten i squirten. Loppen är fina ska mäta upp vev mm ikväll. Ska byta ut samtliga lager i motorn samt frostplugg rengöra motorn och oljekanalerna. Sen blir det i med en annan kam och givetvis nya kamlager. Mycket jobb men förhoppningsvis värt allt slit då allt funkar som det ska igen :)

Lycka till. Håller själv på med exakt samma sak.