Dessa bilar, FlexiFuelVehicles, kort och gott FFV, är avsedda att köras på etanol och har därför avsedda styrsystem för bränsle och tändning.pontrace skrev:Hepp!!!!!
Jag har dock aldrig sett maken till info!. Jag är impad!!!. Men som "vanlig" tankare ursäkta "Stugan" och "the Judge" men jag tankar 95 okt och slår i lite konsum boster. Och vill jag lyxa till det så blir det 99 v-power vid tillfälle!. men jag måste dock fråga. hur kommer det sig att miljöbilar tex saab som har turbo, har ca 150 hk med vanlig soppa och tankar de etanol så har de 180!?. Är det så att etanol har bättre "tändning= verkningsgrad" på bilar med och med hög komp. och med bilar vi har med antgagligen mindre komp förhållande gör att det inte fungerar lika bra med standard motorer.?
bara en fråga?
Dessa styrsystem maximerar laddtrycket för att så effektivt som möjligt förbränna etanolen, och ger då högre effekt samt åtföljande förbrukning.
"Konsum"-booster är helt bortkastade pengar, vars enda syfte är att tömma din plånbok.
Dessa tillsatser gör ingen som helst, seriöst dokumenterad, nytta.
Det finns inget petrolium-bolag som rekommenderar extra tillsatser för sin bensin, dessa tillsatser kan i värsta fall bilda skadliga kemiska föreningar och orsaka skador och beläggningar i motorn.