Annons

Torkare motor som inte stannar!

1
Hej någon som har koll på torkarmotorer, har en sådan som skall gå ner under huven när jag stänger av den och har 3 lägen vrider jag till vänster så skall den gå långsam vrider jag åt höger skall den gå fort och den skall stanna i mitten läget.
anordningen sitter på en GTO 68. problemet är att den går hela tiden den stannar aldrig oavsett hur jag vrider reglaget det ända som händer är att farten ändras. Tacksam för alla förslag. Lars
Annons

Re: Torkare motor som inte stannar!

4
Monterat ner motorn och skall gå igenom den så att all är som det skall, innan jag börjar felsöka elen. finns bland annat en fjäder som skall dra tillbaka en axel i ett visst läge och så skall hela skivan stå i ett start läge, har även ett vist glapp i kontaktstycket på motorn. I bland önskar man att man hängt med lite bättre på engelska lektionerna men som tur är finns det.
Översätt på google.

Re: Torkare motor som inte stannar!

5
För att avsluta den här tråden så visade sig att hela mekanismen som skulle finnas kugghjul och fjädrar saknades helt tomt i den delen av torkare huset förre ägaren hade gjort en förbi koppling. Och denna motorn köpte jag som fullt fungerande. Så är det ibland det blir inte riktigt som man tänkt sig. Någon som har en fungerande torkare motor med hidden funktion till salu så är jag spekulant.