Annons

kickdownswitch

1
Tänkte fixa kickdownen, har en th400 låda men ingen kickdown , bara den mekaniska som växlar ner till andra steget. Kablarna har jag lokaliserat men fattas switchen, Vad jag har förstått skulle det funka med vilken microbrytare som helst? Jag vet att det finns switchar o köpa för runt en femhundring, men fäste o dylikt får jag ju ordna själv. Därför tänkte jag att det kanske funkar lika bra med en dragsrömbrytare från biltema för 40 riksdaler? Eller är det bara dumsnålt. M.v.h Göran
Annons

Re: kickdownswitch

5
åsakludden skrev:Monterade biltema brytaren idag, fungerar fint! Dock har den ett kort slag så det krävs att man kan häkta på nära spjällaxeln. Kan intyga att det gör skillnad, lådan håller i o drar mycket längre innan den växlar upp!
Bra idé skulle också behöva kickdown switch, Har du art nr på den du använder och hur fäste du den? bilder? Mvh Erixon

7
åsakludden skrev:Den jag andvände benäms universal bromsljuskontakt, har art nr: 43-015. Kunde tyvärr inte bifoga någon bild eftersom forumets bilagekvot tydligen är förbrukad! M.v.h Göran
Tackar =), ok det var synd får fundera ut ngt själv då :P
Mvh Erixon

8
Kanske vore bra att kolla så kickdownen fungerar först =), ngn som vet hur man gör detta? har två kablar som kommer upp från lådan vilken är vilken?
Har läst detta här ngnstans innan men hittar inte den tråden,
Mvh Erixon

9
En tråd ger spänning den andra går till solenoiden på lådan. Har du orginal kabelhärva är det den tjockare tråden ,svart med orange linje, som ska gå till solenoiden. Annars kollar du med provlampa el liknande , matartråden ger spänning så fort du vrider på tändningen. Vet inte hur du kan kolla utan switch, möjligtvis dra in kablar i cupeen o sluta kretsen manuellt när du kör, lådan växlar ner så fort kretsen sluts. M.v.h Göran