Annons

Inget drag i amerikanska V8:or?

1
Har nu fått åka med i arbetskollegans nyinköpta BMW 540i 1999.Vilket jävla drag!! Måsta ha fel på min Pontiacmotor,ha-ha.Skämt åsido,det skiljer ju i teknologi självklart o kanske fel att jämföra.Kul var det,bra mos i spisen upp till 180 blås(sen var det dags att börja bromsa).Nä,nu jävlar blir det 800 cubictum!!
Annons

Re: Inget drag i amerikanska V8:or?

5
Håller inte med, min 750 (BMW) med 300 hästar tappar mycket mot min Trans Am (också ca 300 hästar), dock törs man inte passera mycket över 200 km/h med TA:n.
Herje

Bonnehill Garage
-71 TA ,455 HO, 4-speed manual
-60 Bonneville
-72 Grand Safari 455/TH400
-72 Buick Estate Wagon 455/TH400
-72 Riviera (thats Buick) 455/TH400
-78 Impala 305/TH350
-73 Cadillac Fleetwood series 75 472/TH400

11
Tja...jag blir (helt)säkert frånåkt av en jädra massa modernbilar men,för några år sen när jag åkte i godan ro hemomkring i 90 km/h så dök en BMW M5 upp i baken. Hn la sig på omkörning o kom upp jämsides...la sig jämte o tittade på mig o pekade framåt o sen drog han på. Jag hann ju knappt reagera utan golvade bara pedalen på 4ans växel direkt, hann inte lägga dyra sekunder på att växla ner till trean. han vann väl en 5-6 meter direkt (han låg på treans växel berättade han sen, lite tårögd)men sen började tydligen mina 6,6 liter att ta i- Å han blev avtorkad...iallafall upp till ca 170 km/h för sen släppte jag(fegis). När vi snackades vid lite senare så berättade han ganska uppgiven att han som sagt låg på trean...bilen va dessutom lite skrämd. Något med toppen o kammarna plus d vanliga med luft in/ ut....
Denna lilla händelse lever jag väldigt gott på än idag!! Men...jag vet att jag skulle bli avtorkad mot väldigt många bilar...VÄLDIGT många, men då tänker jag på denna händelse å då känns allt rätt bra igen;-)

12
De e gött att veta att sådana moderna bilar med jädrans chips och pys kostar en hel förmögenhet att köpa och trimma. Att de sen kör ifrån en gjutjärnare med en par meter är väl ok då vi med lite smilande kan konstatera att de betalt med bankens pengar och har inget ibehåll! när våra kära ägodelar bara ökar i penningvärde!. Och en sak till! det spelar ingen roll hur mången kusar du har under huv på en chip pysare, den låter ändå för jävligt tamt och får fortfarande inte åka VIP på cruisingar!! SÅ ÄR DET!

13
pontrace skrev:De e gött att veta att sådana moderna bilar med jädrans chips och pys kostar en hel förmögenhet att köpa och trimma. Att de sen kör ifrån en gjutjärnare med en par meter är väl ok då vi med lite smilande kan konstatera att de betalt med bankens pengar och har inget ibehåll! när våra kära ägodelar bara ökar i penningvärde!. Och en sak till! det spelar ingen roll hur mången kusar du har under huv på en chip pysare, den låter ändå för jävligt tamt och får fortfarande inte åka VIP på cruisingar!! SÅ ÄR DET!
Håller med helt och fullt,har nyss varit ute en sväng på byn.Det är gott att bara smyga fram och lyssna på ljudet. 8-)

14
Hej har haft ett 20 tal jänkare genom åren och måste väl säga att det är ju känslan vridet och ljudet från v8 som är grejen med amerikanska bilar, har även haft Porschar och BMW det är en helt annan grej men kul det med :lol: glöm att hänga med dagens turbo bilar med en gammal gjutjärn v8 då kostar det massor kompressor och annat dyrt godis. :twisted: