Det bästa sättet att trimma en 400 motor?
1Hej jag har en helt orginal 400 av 68 åprs modell och skulle vilja ha den lite vassare .. Några bra tips .. Tack på förhand 
Vad har du för strocker kitt?tomas skrev:Beror ju såklart på budget, men jag köpte strokerkit, alutoppar som cox portade,hyd,rullkam+lyftare,QFT 950 förgasare, viktorinsug,elvattenpump samt sfi svängdämp. Som du ser inte mycket orginal kvar, blocket undantaget.
Å andra sidan bromsade MMR paketet till 601hk+802nw i vrid.
Kostnad i delar ca 45-50000kr.På det arbete ca 30000kr. Men att trimma Pontiac e dyrt
Välkommen till Forumet!GTO88 skrev:Hej jag har en helt orginal 400 av 68 åprs modell och skulle vilja ha den lite vassare .. Några bra tips .. Tack på förhand
Hej Anders. Eagle lev kittet komplett. Topparna tog jag från Edelbrock RPM med de små förbränningsrummen. Flödet har jag tyvärr inga uppgifter om, men kan ta fram det. Erland la dock ner mycket jobb på dessa. Kammen kommer från Comp cam och är hyd roller, 248/254 duration och lyfter 600-619 med 1.6 lyftare. Mycket nöjd med denna motor, och behöer inte varva mer än 5200v.Anders skrev:Vad har du för strocker kitt?tomas skrev:Beror ju såklart på budget, men jag köpte strokerkit, alutoppar som cox portade,hyd,rullkam+lyftare,QFT 950 förgasare, viktorinsug,elvattenpump samt sfi svängdämp. Som du ser inte mycket orginal kvar, blocket undantaget.
Å andra sidan bromsade MMR paketet till 601hk+802nw i vrid.
Kostnad i delar ca 45-50000kr.På det arbete ca 30000kr. Men att trimma Pontiac e dyrt
Vilka alu toppar och flöde?
Vilken kamm?
Ja motornumret är 285275 wt setat i en 68 gto .. förgasaren är en rochester 3458 bzm hittar ingen info om hur mycket cmf han suger i sig .. Jag har inte gjort någonting på den fick hem den nyss från los angeles så om inställningarna är rätt kan ja ej svara på. Vad och vilka inställningar ska ja i så fall kolla. Är ny inom de här området men ja vill lära mig . Men har frågat lite folk runt om och de säger att en vassare kam kan göra mycket . Tackar för alla tipsThe Judge skrev:Välkommen till Forumet!GTO88 skrev:Hej jag har en helt orginal 400 av 68 åprs modell och skulle vilja ha den lite vassare .. Några bra tips .. Tack på förhand
Lite vassare än vadå?
Ger motorn sin fulla potential som den är nu, d.v.s. har den fått korrekt service med korrekta delar som blivit korrekt justerade?
I.s.f. berätta hur och vad som är gjort?
Vilken kod har din motor eller vilken bil satt/sitter den i original?
Vad ska du göra med bilen, vilket mål har du med den?
GTO88 skrev:Ja motornumret är 285275 wt setat i en 68 gto .. förgasaren är en rochester 3458 bzm hittar ingen info om hur mycket cmf han suger i sig .. Jag har inte gjort någonting på den fick hem den nyss från los angeles så om inställningarna är rätt kan ja ej svara på. Vad och vilka inställningar ska ja i så fall kolla. Är ny inom de här området men ja vill lära mig . Men har frågat lite folk runt om och de säger att en vassare kam kan göra mycket . Tackar för alla tipsThe Judge skrev:Välkommen till Forumet!GTO88 skrev:Hej jag har en helt orginal 400 av 68 åprs modell och skulle vilja ha den lite vassare .. Några bra tips .. Tack på förhand
Lite vassare än vadå?
Ger motorn sin fulla potential som den är nu, d.v.s. har den fått korrekt service med korrekta delar som blivit korrekt justerade?
I.s.f. berätta hur och vad som är gjort?
Vilken kod har din motor eller vilken bil satt/sitter den i original?
Vad ska du göra med bilen, vilket mål har du med den?
Återgå till "Motor / Drivlina"