Problemet är att jag har kvar kompressorkammen och denna skapar problem... Har alltid lyftarrassell över 2500 rpm trotts svarvade oljespår på lyftarna + bytt 2ggr (monterade nya av annat fabrikat och nya ventilfjädrar som matchade kan och lyftare)
Sedan är ju kammen inte optimal när det inte sitter ngn blåsare uppe på
Jag har kört med detta i 2 sommar men pga branta nockar så börjar det slå sönder grejer... 5st koppar som sitter på ventilfjädrarna (mot oljestänk) har spruckit utan att det bottna lr ta i ngt och en stötstång var lite böjd... Är nu inne på att byta kam till ngt mer passande men grunnar på vad jag ska välja??
Motorn är en 406 med 9.5:1 i komp, med hydrauliska lyftare (ej rull) och rullvippor i 7H1 topparna från 350 med större ventiler i.. Sitter även ett högflödesinsug med 8st Bosch 550c spridare, Separata tändspolar (wasted spark) och det styrs av Maxxecu och avgassystemet är byggt i 3" med headers
Jag tänkte försöka kräma ut ca 450hk om det är möjligt och stallet på turbinen ligger runt 2500rpm.
Gillar vass tomgång men det känns väll viktigare med att den börjar dra runt 2500-3000rpm
Vad tror ni hade passat??
Försökte få med en bild på kamkortet till kammen som sitter i nu men lyckas inte...skriver av det senare..
[