Annons
Annons

Re: Kardan

4
Även om du stoppar i "bättre" drivaxlar och utväxling så saknar pinjongen tillräckligt med stöd för 500 hästar och slicks för att hålla nån längre tid. Det är helt enkelt bortkastade pengar på en 8.2" axel för detta bruk.
För 500 hk och slicks är det bättre med en 1968-69 Camaro 12-bult ombyggd till Ford-ändar med bättre hjullager eller en ombyggd Ford 9".
En 70-tals Nova 8.5" är inte så tokig då den har samma stöd för pinjongen som en 12-bultsaxel, det är väl hjullagren som är den svaga punkten, precis som 12-bultsaxeln.
Om du redan har en sån så kunde du lägga pengarna på att byta till Ford-ändar och nya drivaxlar till den?
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Kardan

6
Ok mycket bra info,vanlig gatbil aldrig slicks eller tävling,bara en axel som håller att trycka till med ibland, är det ändå för dåligt med firebird axeln,nova axlar är svårare att hitta och min är lite deformerad inne i huset.