Annons

Packning vattenpumpshylsor

1
Hej
Jag renoverade motorn 2013 och har nu äntligen fått tummen ur och lämnat in kylaren på renovering då den hade en liten liten läcka. Blir nytt cellpaket. Jag passade då också på att slita isär vattenpumpen för att se så allt var okej med den. Beställde då hem ny rostfri plåt samt nya hylsor istället för att sätta dit det gamla igen. Nu när grejorna kommit hem tycker jag nästan gummipackningen på de nya hylsorna är hårdare än de gamla. Ska de vara det? En tanke blir att de kanske haft dessa "länge på hyllan" så de torkat lite. En annan tanke är att de tätar bättre om de är mjukare, men jag kanske tänker fel där?

Tacksam för svar.
Ha det gått där ute! Fan va gött att sommaren närmar sig!

Mvh
Pontiac Firebird 400 Coupe -67
Annons

Re: Packning vattenpumpshylsor

2
V8_muscle_rules skrev:Hej
Jag renoverade motorn 2013 och har nu äntligen fått tummen ur och lämnat in kylaren på renovering då den hade en liten liten läcka. Blir nytt cellpaket. Jag passade då också på att slita isär vattenpumpen för att se så allt var okej med den. Beställde då hem ny rostfri plåt samt nya hylsor istället för att sätta dit det gamla igen. Nu när grejorna kommit hem tycker jag nästan gummipackningen på de nya hylsorna är hårdare än de gamla. Ska de vara det? En tanke är att de kanske haft dessa "länge på hyllan" så de torkat lite. En annan tanke är att de tätar bättre om de är mjukare, men jag kanske tänker fel där?

Tacksam för svar.
Ha det gott där ute! Fan va gött att sommaren närmar sig!

Mvh
Pontiac Firebird 400 Coupe -67