Lemans 65 skrev:Körde du in den som du beskrev, tappade ur och böt olja och filter samt kollade oljan efter "glitter" efter inkörning och allt verkade bra spelar det ingen större roll hur du kör sedan.
ska jag vara ärlig här så tror jag att jag har "missat" det momentet
Lemans 65 skrev:Motorn startade på en gång inget malande på startmotor då du körde in? Du drog upp den på lite varv på en gång? Du använde inkörningspasta? Misslyckades inkörningen trots att du körde in efter konstens alla regler( vet du med dig att du tummade på inkörningen så förstår jag oron)så går kammen ner sig oavsett hur du kör efter inkörning kan dock gå olika fort ibland på en gång ibland efter några hundra mil.
startades upp på en gång utan nå malande på startmotorn, satt upp varvet 1800-2000 varv ganska omgående.
inkörningspastan användes. känner mig inte helt 100 på min inkörning så är ganska orolig på att kamaxeln har gått ner sig ..
Lemans 65 skrev:Gick den bra först men sedan började den hosta låter det ju misstänkt om du inte ändrat en massa efter det. Jag skulle kolla tändning/fördelare först innan jag gör nått mer ev mäta så alla ventiler trycks ned lika borde gå med skjutmått om du inte har indikatorklocka vet inte värdena på kammen så avgas och insug kan ha olika lyft men stämmer alla insug/avgas mot varandra indikerar det att kammen klarat sig.
ja den gick bra hela sommaren, ställde undan den efter vintern å sen så gick den som med den gamla kamaxeln igen.. tänding å fördelare skall kollas över då jag vet min fördelare är jävligt dålig.. efter ett försök på att "renovera" den men gav upp då det var så mycket hokus pokus kring den. får testa å mäta upp det när jag får nån tid över och se om allt öppnar sig likvärt.
// Mvh