Tjena alla Pontiac freaks....!
Jag undrar om det eventuellt finns någon på detta forum som har eller känner nån som har en sådan bil....? Själv är jag lycklig ägare till en sån, och det verkar lite som att dom inte är riktig vanliga...!
Tacksam för svar...!!
Sunkka
Annons
2
Frän bil!
GTO-huv och positionsljus/blinkers dessutom!
Vilken motor sitter under huven?
Jag känner till en sådan här söder om "stan", en Buick-fantast äger den.
Han hittade den på Åland, nå´n tidigare ägare, första?, hade den på safari i Afrika på 60-talet.
Den är vit och har fusk-trä paneler på sidorna......
GTO-huv och positionsljus/blinkers dessutom!
Vilken motor sitter under huven?
Jag känner till en sådan här söder om "stan", en Buick-fantast äger den.
Han hittade den på Åland, nå´n tidigare ägare, första?, hade den på safari i Afrika på 60-talet.
Den är vit och har fusk-trä paneler på sidorna......
3
Under huven sitter en cheva 310 cid TPI motor (lite stilbrott faktist, borde vara pontiac hela linjen ut)
Bilen är bygg för att kunna köras dagligen utan att man skall bli ruinerad av de höga bensin priserna
Andra modifieringar på bilen är GTO instrumentering+mittkonsoll, Skivbromsar runt om, krängnings-
hämmare bak....osv....
Bilen är bygg för att kunna köras dagligen utan att man skall bli ruinerad av de höga bensin priserna
Andra modifieringar på bilen är GTO instrumentering+mittkonsoll, Skivbromsar runt om, krängnings-
hämmare bak....osv....
1967 GTO Wagon From Finland
5
Hej Zunkka, Verkar som om det är en (66:a) som har hittat hit till Sverige, hoppas det för jag har aldrig sett någon i verkligheten, vore kul om någon köpte den och hittade detta forum!
Se länk http://www.gestabil.com/tempest66.htm
sätter in en bild från annonsen ifall inte länken funkar (brukar inte göra det när bilarna blir sålda)
MVH

Se länk http://www.gestabil.com/tempest66.htm
sätter in en bild från annonsen ifall inte länken funkar (brukar inte göra det när bilarna blir sålda)
MVH

Re: Pontiac Tempest STW 1967
6Jag tror att jag har sett den med vita med träsidor på bild en gång i en annonns för några år sedan.Det är ju maxat att åka på safari i en safari,för dom heter väl så i HGV utförande?
Re: Pontiac Tempest STW 1967
7Jag har själv också minne av att ha sett en Vit Tempest Safari till salu nånstans för några år sen...!Gäst skrev:Jag tror att jag har sett den med vita med träsidor på bild en gång i en annonns för några år sedan.Det är ju maxat att åka på safari i en safari,för dom heter väl så i HGV utförande?
Lyx modellen heter Tempest Safari, dom andra modellerna heter Tempest och Tempest Custom
1967 GTO Wagon From Finland