Annons

Rutlist Firebird

1
På jakt efter skraplist till min -76
Har ringt Camaro skroten men det var stängt.
Har pratat tidigare om lister med dom och tyckte väl att dom var i dyraste lagret, 1000:- /st.
Beställde från americano enterprises, mycket snabba leveranser och fick 2 lister för under 1000:- men till mitt problem, monterade skraplisten och den trycker på rutan så den inte orkar gå upp och ner. Kvalitén verkar vara sisådär då den andra listen är mycket mjukare och då såldes dessa som ett par. Tog detta med företaget men dom hade inga fler lister hemma givetvis. Det går inte använda listen och det är inte något justerings fel. Har ni byggts tips om någon som säljer skraplister?
Annons

Re: Rutlist Firebird

3
Stod inte fabrikat på lådan. Jo visst är det så men tycker 1000:- per list är lite overkill. Det mesta tycker jag har varit billigt till bilen, tex ny bosch generator 880:- lokalt. Handlat mycket på hansen och det har varit bra priser tycker jag.

Har ringt runt lite till olika företag idag men gått bet än så länge.

6
The Judge skrev:Högre kvalitet kostar mer, att köpa "billigt" kan bli dyrare.

Nu vet jag inte vilket fabrikat du fått, men jag, med fler, har funnit Soff-Seal vara för tjocka/hårda.
Har hört gott om Metro och Steele.
Jag måste först säga att Soff Seal och i stort sätt alla tillverkare för 15-20 år sedan hade fel typ av gummi att arbeta med. Detta gäller gummilister inte skraplister. När det gäller skraplister köper nog alla från samma tillverkare. Finns inte så många tillverkare...
Metro, Steele och Soff Seal tillverkar inte själva dessa skraplister vad jag vet! De säljer dem bara. De jag sänt till min kund tillverkas av PUI! (nu vet du det BAN-ONE) Vet inte var ifrån du fått att Soff Seals lister idag skulle vara tjocka och hårda... Har Soff Seals lister på min bil utan problem. När monterade du senast Soff Seals lister eftersom du vet att dom är för tjocka/hårda idag? Jag monterade mina på min -70 GTO utan några som helst problem 2001. Jag har sålt Soff Seal och Metro sedan 1986, Steele sedan 1996. Eftersom jag jobbar med detta har jag jämfört och även läst/hört åsikter och kan inte finna något som tyder på att ditt argument håller! Vad har du för argument som styrker det du skriver?
Varför tror du att jag 2001 monterade Soff Seals lister på min bil?! Av den enkla anledningen att min bil skulle bli så bra som möjligt och det blev den!
Håkan
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se

11
För er som undrar hur det har gått så har jag haft lite kontakt med Håkan på americano enterprises, det var fel på ena listen jag hade fått och han har raggat tag i nya lister som är på väg och som är kontrollerade.
Tack så mycket Håkan, nu kan monteringen fortsätta :D