Annons
Annons

Re: Oljefilter

2
Jag bytte från Fram PH25 till AC Delco PF24 efter att ha läst en diskussion om oljefilter på det här forumet. Dock använde jag Framfilter på både 350n och 403an utan några bekymmer. Du har ju haft din GTO ett tag, vilket/vilka filter har du använt på den? Vet att polarna som kör Cheva BB tycker att Moroso är bäst!?
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP

Re: Oljefilter

3
Wix,Purolator,PF24,K&N

K&N är smidigt med "muttern" på undersidan då det är lite trångt.Har väl oftast kört med PF24 då det är original.En del i USA tycker att PF24 har blivit sämre men va fan vet jag.Nu kommer nog Kent ångande snart....