Annons

Re: Startar ej när blivit lite varm

16
rober skrev:Angående att bilen inte startar när den är varm. Om du har choke, att denna funktion även är aktiverad då bilen är varm. Även om du inte har choke, så kan chokespjället ligga aktiverad längst upp på primär-sidan. Skulle chokespjället ligga an, så lås det i vertikalläge. En nödlösning, men så du kan använda bilen och ha kul medan du moddar till rätt orginal-delar.

Tack rober för svar. Ska prova detta med.
Det är som några av er kommenterat, jag vill ut och bara njuta av mitt nya åka så länge med någon form av tillförlitlighet tills jag kan modda om till originaldelar. Idag åker jag bara turer som startar och slutar hemma och dit jag vet att den inte blir det minsta varm så den startar igen inom kort.
Pontiac Firebird 400 Coupe -67
Annons

Re: Startar ej när blivit lite varm

17
Hej igen:-)
Hoppas allt är bra med er och att ni haft en bra sommar och njutit av era pärlor. Det har jag gjort...en månad iaf...
Som ja beskrivit i tråden här så har jag problem med att bilen bara klickar när jag försökte starta den om batteriet inte var fulladdat. Ett problem som fortsatt oavbrutet sen jag skrev om det här.
Jag har inte fått tummen ur och gjort något åt detta problem förrän i mitten av juli i år.
Då jag redan köpt en ny tändmodul, den som startnyckelns låscylinder sitter i, provade jag att byta den. Ingen annan åtgärd genomfördes. Efter det var klickandet som bortblåst och den startade fint varje gång oavsett vilken spänning som visades på voltmätaren vid starttillfället. Gick jättebra att starta upp flera gånger i rad efter varann. Att ha på både elfläkt, kupéfläkt och helljus på samtidigt som jag startade. Jag har varit så glad över detta då jag kunnat utnyttja bilen till mer än att starta hemma, bara åka ett varv och sen hem igen. Efter en månad börjar klickandet igen. Vad kan det bero på? Kan det vara något i tändmodulen som går sönder efter ett tag av någon anledning? Tex för stark ström som går igenom som "bränner" upp något där i?
Tacksam för förslag om vad det kan vara.

Vänligen Jimmie
Pontiac Firebird 400 Coupe -67