Hej på er pontiac vänner, idag när jag va på väg hem från jobbet så rastade jag ur LeMansen lite, 3:an och 3500 varv så small det till i bakaxeln och ett klonkande ljud uppstod, linkade hem och öppnade upp kåpan på axeln och där låg lite reservdelar så att säga.
Ett av diffdreven är upplöst i molekyler, min fråga till er är om det är någon som har en komplett bakaxel till en 68:a LeMans eller någon klump.
Mycket tacksam för alla tips jag kan få.
På kronhjulet står: 39 14GM 10 670 om detta kan va till någon hjälp.
Skulle denna passa i axeln?? http://www.ebay.com/itm/GM-8-2-BOP-10-B ... 0819856250" onclick="window.open(this.href);return false;
Annons
Re: Bakaxelras
3Om det bara är diffdrevet som är skadat så kan jag kolla ifall jag har nå´t överblivet?
Re: Bakaxelras
4ska kolla lite nogrannare vad mer som är skadat, jag återkommer, blir efter helgen, men nu kanske man skulle passa på att lägga i en diff.
Skulle denna passa i axeln?? http://www.ebay.com/itm/GM-8-2-BOP-10-B" onclick="window.open(this.href);return false; ... 0819856250
Skulle denna passa i axeln?? http://www.ebay.com/itm/GM-8-2-BOP-10-B" onclick="window.open(this.href);return false; ... 0819856250
Re: Bakaxelras
5Jodå, den passar till huset men inte till din utväxling. Denna diffbroms tar utväxlingar från 3.36 och högre numeriska.
Auburn diffbromsar är ett alternativ för lägre numeriska utväxlingar men inte lägre än 2.93:1 ändå.
http://www.auburngear.com/aftermarket/p ... ?SKU=Buick" onclick="window.open(this.href);return false; Olds Pontiac 8.2&ReturnURL=%2faftermarket%2fproduct_listing.aspx%3fCategory%3df1c3cf23-6c3c-46c1-a5dc-d67fae11ed26%26page%3d1%26pagesize%3d9%26text%3d%26EPCString1%3d%26EPCString2%3d%26EPCString3%3d
Nya utväxlingar finns inte med lägre än 3.55:1.
En bra begagnad med lägre numerisk utväxling kan vara ett alternativ, om man hittar nå´n vill säga!
Auburn diffbromsar är ett alternativ för lägre numeriska utväxlingar men inte lägre än 2.93:1 ändå.
http://www.auburngear.com/aftermarket/p ... ?SKU=Buick" onclick="window.open(this.href);return false; Olds Pontiac 8.2&ReturnURL=%2faftermarket%2fproduct_listing.aspx%3fCategory%3df1c3cf23-6c3c-46c1-a5dc-d67fae11ed26%26page%3d1%26pagesize%3d9%26text%3d%26EPCString1%3d%26EPCString2%3d%26EPCString3%3d
Nya utväxlingar finns inte med lägre än 3.55:1.
En bra begagnad med lägre numerisk utväxling kan vara ett alternativ, om man hittar nå´n vill säga!
Re: Bakaxelras
6Nu har jag hämtat en annan 10 bults axel som ska på bilen, ska renovera org. axeln senare, nu blir ju bilen brukbar ialla fall.

