Annons

Bakaxelras

1
Hej på er pontiac vänner, idag när jag va på väg hem från jobbet så rastade jag ur LeMansen lite, 3:an och 3500 varv så small det till i bakaxeln och ett klonkande ljud uppstod, linkade hem och öppnade upp kåpan på axeln och där låg lite reservdelar så att säga.

Ett av diffdreven är upplöst i molekyler, min fråga till er är om det är någon som har en komplett bakaxel till en 68:a LeMans eller någon klump.

Mycket tacksam för alla tips jag kan få.

På kronhjulet står: 39 14GM 10 670 om detta kan va till någon hjälp.

Skulle denna passa i axeln?? http://www.ebay.com/itm/GM-8-2-BOP-10-B ... 0819856250" onclick="window.open(this.href);return false;
Senast redigerad av Mr.Pontiac den 24 apr 2014 23:20, redigerad totalt 1 gång.
Annons

Re: Bakaxelras

5
Jodå, den passar till huset men inte till din utväxling. Denna diffbroms tar utväxlingar från 3.36 och högre numeriska.

Auburn diffbromsar är ett alternativ för lägre numeriska utväxlingar men inte lägre än 2.93:1 ändå.

http://www.auburngear.com/aftermarket/p ... ?SKU=Buick" onclick="window.open(this.href);return false; Olds Pontiac 8.2&ReturnURL=%2faftermarket%2fproduct_listing.aspx%3fCategory%3df1c3cf23-6c3c-46c1-a5dc-d67fae11ed26%26page%3d1%26pagesize%3d9%26text%3d%26EPCString1%3d%26EPCString2%3d%26EPCString3%3d

Nya utväxlingar finns inte med lägre än 3.55:1.
En bra begagnad med lägre numerisk utväxling kan vara ett alternativ, om man hittar nå´n vill säga!
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/