Hej. Är det någon som har handlat direkt från kauffman utan någon hjälp eller mellanhand. Hur vart frakt och andra extrakostnader tycker ni? Lönar det sig? Eller finns det bättre alternativ?
Samköpa, någon?
Annons
Re: Kauffman
2Har en polare som beställt motor därifrån, vet inte omhan fått den än? Tror han lade handpenning sen vart d väldigt lugnt?! Kan ringa han imorn å höra så återkommer ja:-).
3Har handlat med dom men har gjort det mest personligen på plats. Kan bara säga att ägarna har varit kunniga på sitt område och gärna delat med sej av tipps och erfarenheter, dom gånger som jag har beställt delar hit till skandinavien har dom kommit på rimlig tid.
Nu har ju grejorna funkat bra så jag har inte handlat med dom på senare tid men mina erfarenheter är goda hittills...
Nu har ju grejorna funkat bra så jag har inte handlat med dom på senare tid men mina erfarenheter är goda hittills...
4Det ända som är det jävliga är tull i moms. Annars hade det handlats för glatta livet. Men det gynnar inte staten. Men det skulle gynna hela världsekonomin. Hur får man annars tag på motordelar till förmånliga priser? För priserna de har är helt ok. Vet inte hur jag ska få ihop motorn annars frugan gillar nog inte att det kostar 20000+++ när jag skulle kunna få ner priset till det halva. Rådlös!!!
5Nu har ja språkat med polaren. Han är fortfarande nöjd/ har förtroende för kauffman. Hans motor är i bänken äntligen. Har tagit bortåt 1-1,5år sen beställning. Dock har han inte hört av sig till kauffman å påskyndat ärendet heller.
hoppas på ett provåk innan sommarn är över;-);-)
6Coolt! Men jag tänkte närmast på delar. Och hur dyrt det igentligen blir till dörren. Frakten är inte as dyr men resten är. Vad jag har förstått får man räkna med 40% extra kostnad mot varans kostnad. Är det då lika bra att köpa i Sverige?
7Kan det verkligen va "normal" leveranstid?Catalina 1965 skrev:Nu har ja språkat med polaren. Han är fortfarande nöjd/ har förtroende för kauffman. Hans motor är i bänken äntligen. Har tagit bortåt 1-1,5år sen beställning. Dock har han inte hört av sig till kauffman å påskyndat ärendet heller.
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
8Nä d hoppas jag inte, hörde även att dom bytt ställe å skaffat ny "bänk" sen om det tar sån tid iaf vet inte jag. men om du är sugen beställ i tid;-).
9Har faktiskt beställt "brådskande" av dom för några år sen, ringde på torsdag och fick grejorna på tisdag veckan efter!!!
Inte vart det billigt men det gick fort.
Sen vet man inte om firmor byter ägare eller personal, det syns ju inte på hemsidor eller i annonser....
Inte vart det billigt men det gick fort.
Sen vet man inte om firmor byter ägare eller personal, det syns ju inte på hemsidor eller i annonser....