Har en pontiac trans sport 3,1 -90 där jag fått lite vxl problem.
När jag kör kortare sträckor på ca en mil så funkar den perfekt i lådan men när jag kört ca 2 mil så låser sig automaten i 3:an men när oljan har svalnat lite så funkar den helt felfritt igen. När den inte strular så växlar den mjukt & fint.
Tror ni det kan hjälpa att byta olja + filter, hälla i en flaska "Wynns AutomaticTransmission Treatment" samt sätta dit en seperat oljekylare istället för den som sitter inbyggd i kylaren till motorn?
Annons
2
Gör den service som borde gjorts för länge sedan, byt olja och filter.
Och funkar inte det så är servicen gjord för sent och då hjälper bara renovering av lådan.
Häll inte i en massa klet i oljan som inte ska vara där och montera inte dit "leksaker" som du bara får huvudvärk av.
Och funkar inte det så är servicen gjord för sent och då hjälper bara renovering av lådan.
Häll inte i en massa klet i oljan som inte ska vara där och montera inte dit "leksaker" som du bara får huvudvärk av.
3
läste något på en amerikansk sida om en som hade samma problem & det var TCC Solenoiden (Torque Converter Clutch Solenoid).
Frågan är bara var man får tag på en sådan i såfall.
Oljan i lådan ser fin ut & luktar inte brännt.
Tänkte se om jag hinner ringa EAT i eftermiddag & höra ang. solenoiden. Är nära å bra att hämta ifall han kan fixa en det är ju bara ca 2mil
Frågan är bara var man får tag på en sådan i såfall.
Oljan i lådan ser fin ut & luktar inte brännt.
Tänkte se om jag hinner ringa EAT i eftermiddag & höra ang. solenoiden. Är nära å bra att hämta ifall han kan fixa en det är ju bara ca 2mil