Annons

"tappat" bromsarna.

1
var ute och körde lite igår med min GTO och plötsligt började bromsarna tappa trycket så jag försökte ta mig hem utan att bruka bromsarna allt för mycket så att jag fortfarande hade tryck kvar när jag kom hem, men icke. tog slut på tryck precis när jag kom in på gården....

lyfte på locket och skulle se om det fanns någon bromsvätska kvar. men icke ...

något man lär tänka på inför att lufta och fylla på bromsvätska i dessa bilar ?

// N :geek:
GTO66
Annons

Re: "tappat" bromsarna.

2
börja med Höger bak då den har längst broms ledning sen vänster bak ,höger fram och sist vänster fram och akta så du inte får bromsolja på lacken det fräter sönder den
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

4
Eftersom det är vansinnigt trist att lufta bromsar så, om du har eller kan låna en vacuumpump så kan du på ett mycket enklare och bättre sätt lufta bromsarna.
Genom att suga från nippeln i bromsoket/cylindern tills rent bromsvätska kommer.
Jag tog en glasburk med plåt lock. borrade 2 hål i locket och limmade fast 2 st kvarttums kopparrör. en slang från ett av rören till nippeln och från andra röret till pumpen. starta pumpen och öppna nippeln, resten förstår du säkert själv,, kolla så du inte suger torrt i behållaren.
Lycka till 8-)

// Georg

5
Om det försvinner bromsvätska så måste du ju ha ett läckage någonstans. Om jag vore som du skulle jag kolla upp bromsarna noggrannt, det är inte roligt när man tappar bromsarna på en bil med en-kretsbromsar.
1969 Pontiac Firebird 400
1966 Chevrolet Corvair Monza

6
Det gick rätt smidigt när man är två och luftar :)

problemet med att bromsvätskan försvann var att ägaren på andra sidan pölen hade dragit bromsledningen ner runt bärarmarna till framvagn vilket resulterade att det hade skavts av ...

men nu bromsar det igen :)

// N :geek:
GTO66