Annons

Byta från manuell till automat ?!

1
Tjenare mittbenare å helikopterplattor :D

som tråden lyder.
sitter på en GTO-66 med 400 smog motor( :roll: ) med manuell låda (bilen reggad och besiktad med automat) men vill ha en lite mer cruisingvänlig bil då att åka med en kam som måste ha lite mer varv när man ska iväg inte är så roligt när man sitter i bilkö eller cruisingslinga.

vad ska man tänka på för att göra ett sådannt "ingrepp" egentligen ? är ny inom det här med v8 or och automatlådor då man är van att skruva halva v8:or i gamla volvo bilar vid namn B20 :) ..

har hittat mig en th400 "kort" låda jag ska iväg och hämta om någon dag.
// N
GTO66