Hej pontiacvänner!!
Har en pontiac bonneville -66 med 389 och Carter fyrportare.
Nu till mitt lilla problem.på grund av vattenläcka vid sidan av insuget så plockades detta bort och nya insugspackningar monterades.innan operationen gick bilen som en klocka men nu går den ojämnt och ryckigt.kan någon förklara vad som kan ha hänt? Alla slangar sitter som dom ska.och inget annat är rört.
Tacksam för svar
Mvh/Håkan.
Annons
Re: ojämn gång efter byte av insugspackning??
2Du har inte råkat komma åt fördelaren i samband med operationen?
Kolla så att kamvinkeln och förtändningen står rätt.
Kolla så att kamvinkeln och förtändningen står rätt.
/
Andreas
Andreas
Re: ojämn gång efter byte av insugspackning??
3Problemet är löst
ett tändstift som hade gått sönder.märkligt sammanträffande. 

