Hojt har bytt instrument i min lemans clon-67 i vinter, till ett med varvräknare "jätte tjusigt" men nu får jag inte liv i varvräknaren, är det bara en kabel till tändspolen eller ska den kopplas på annat sätt, finner ej något elshema med varavräknare i kan någon ge mig tipps annars blir det pripps
//sören
Annons
Re: Varvräknare -67
2Pripps är gott!
En brun kabel från minus på tändspolen borde ge varvräknaren liv. Varvräknaren bör ju vara jordad till chassiet också såklart, men det är den väl där den sitter?
En brun kabel från minus på tändspolen borde ge varvräknaren liv. Varvräknaren bör ju vara jordad till chassiet också såklart, men det är den väl där den sitter?
3jag har en rosa/svart till tändspolens - på min räknare är det olika på olika årsmodeller?
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
4Nja, enligt 1968 Tempest schemat ska tändspolen ha rosa/svart (som ger reducerad ström/spänning under gång) plus en svart med gult streck (som ger full kräm under start) till plus på tändspolen och på minus en svart till brytarna plus en brun till varvräknaren.
Om man har huv-varvräknaren så sitter även en 1 AMP säkring på den bruna sladden vid fördelaren. Denna varvräknare har även en svart till jord och en grå till belysningen.
Om man har huv-varvräknaren så sitter även en 1 AMP säkring på den bruna sladden vid fördelaren. Denna varvräknare har även en svart till jord och en grå till belysningen.
5Tack för svaret,jag har en kabel som går direkt tilltändspolen från varvräknaren och det finns inget liv i mäteren så dä blir väl och ta ur den för renovering
//sören
//sören