Hejsan alla goa experter !
Har en trans sport 3,8 från -92 där oljetrycksvisaren plötsligt börjat visa ganska lågt oljetryck ( strax över varningsstrecket för låg oljenivå/tryck) Har fått informationen att det är oljepumpen som måste bytas ?
jag har en 3,1 "reservdelsbil" även den från -92 och funderar på om den pumpen passar?
Samtidigt så har jag fått en läcka på kylaren och fundrar om den skulle passa den med?
Annons
Re: Lågt oljetryck Trans sport 3,8
2Välkommen till Forumet!
Prova först att fylla till "Full"-märket på stickan.
Om inte detta hjälper prova en extern oljetrycksmätare, en billig från biltema duger bra för att testa så att din givare och mätare på bilen är OK.
Prova först att fylla till "Full"-märket på stickan.
Om inte detta hjälper prova en extern oljetrycksmätare, en billig från biltema duger bra för att testa så att din givare och mätare på bilen är OK.
3Hej har provat med det och bytt ut olja dessutom ingen skillnad.
Om jag varvar upp motorn så stiger oljetrycket något nästan till "ordinarie" nivå
för att sen sjunka tillbaka efter någon minut igen. Pendlar lite.
( placeringen på oljetrycksgivaren är ju väldigt bra placerad ) inte då helst 5 ledad arm och smal som en 2" bräda.
Om jag varvar upp motorn så stiger oljetrycket något nästan till "ordinarie" nivå
för att sen sjunka tillbaka efter någon minut igen. Pendlar lite.
( placeringen på oljetrycksgivaren är ju väldigt bra placerad ) inte då helst 5 ledad arm och smal som en 2" bräda.
4Verkar som om det är ett elfel då oljetrycket och givaren är ok
Sitter tydligen ett motstånd inne i instrumenteringen.
Sitter tydligen ett motstånd inne i instrumenteringen.
5Där ser man, dåliga lödpunkter verkar vara ett vanligt fel på instrumentens kretskort, kan vara värt att kolla upp?