Man får tacka för komplimangenHåkan S skrev:Det var riktigt kul att få ett ansikte på dom som på detta form kallas Lejon och Jimmy77.
Träffen på Power Meet med dig och Jimmy gav hopp om framtiden då ni ju är (förhållandevis...) unga!
Vi pratade ju lite då om förgasare och att en rätt injusterad Rochester är svårt att slå men också om att dom mest högpotenta motorerna inom alla biltillverkare i USA använde sig av Holley förgasare så att dom har sin plats måste ju vara utom allt tvivel.
Jag tycker så här:
En Holley brukar, om man har en med rätt CFM, funka ganska bra. Oavsett om den är sliten eller ny!
En Rochester som är sliten funkar allt annat än bra men när den renoverats är allt vad en originalmotor behöver.
Så Zappafan har rätt... släng på en Holley och låt motorn ryta...![]()
![]()
Håkan
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Kul att få ett ansikte på dig med Håkan S alltid trevligt att se folk man träffar via nätet i verkligheten
ang Holley vs Rochester så det väl en oändlig historia om vad som är bäst alla föredrar vi det ena före det andra
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
men jag har full förståelse för de hemma meckar som kör med Holley då den förgasaren är enkel att tuna utan massa konstiga special tillbehör
men ska inte gapa för mycket över detta då jag åker med min första q-jet i min bil just nu och är riktigt nöjd med den, har varit en äkta Holley junkie innan
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
men hur mycket pulver orkar en q-jet med? 400HK? 500HK?
![Geek :geek:](./images/smilies/icon_e_geek.gif)