Re: GTO -69
256Dit med en Dubbelpump Holley å gasa för tusan.... 
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Andreas, jag lovar, när du lärt dig designen på Holley och jämför den med designen på Q-jeten så kommer du raskt att ändra uppfattning om vad som är lätt eller inte?Lejon skrev:Härliga inlägg!![]()
Ur en tuning synpunkt vore det ljuvligt med en Holley, men jag gillar Rochestern när den är färdig.
Ska väl ge mig på att öppna upp tomgångssidan om det nu är det som behövs för att få det bra.
Tomgångskanalens strypning tillför inget bränsle till kretsen, detta sköts av tomgångsstigarrören, så det hjälper inte att öppna tomgångskanalernas strypningar mer nu.Lejon skrev:Peje, det är ju bara ventilfräsning och montera nya styrningar kvar att göra på topparna, sen ska det ju till nya ventiler såklart så är dom klara.
Det kanske kostar totalt 6-8000:- sen har jag ett par kanonfina helrenoverade High-performance toppar med tanke på att jag nyss köpt nya ventilfjädrar och vipparmsbultar.
Gav mig på att öppna upp tomgångssidans restriktionskanaler som är efter lufttillförseln.
Innan uppborrning hade jag varvtalshöjning på ungefär 150rpm med tipp-in metoden på tomgång, nu när jag ökat restriktionen från .045" till .050" fick jag en höjning på ungefär 20rpm.
Men jag har fortfarande inte fått blandskruvarna att få motorn att gå sämre när jag skruvar ut blandskruvarna från bästa läge.
har en 1.35mm (.053") borr också, ska ta upp restriktionen till det imorgon, då tror jag att det kommer att bli bra.
Återgå till "Garaget - Samlat!"