Annons
Re: servo o generator fäste
2Välkommen till Forumet!
Är det motorn eller bilen som är från 68, eller båda?
Vad hände med det gamla fästet?
Är det motorn eller bilen som är från 68, eller båda?
Vad hände med det gamla fästet?
3Motorn är en -68, bilen en -69. Generatorfästet finns men servofästet är ett hembygge. Kollade på en GP -69 såg ut att sitta ihop båda två. Så skulle vara bra om det fanns ett sånt som blivit över av någon
4Vid byte av årsmodell på motor så underlättar det till ungefär 100% om man använder original-fästena som hör till bilen o inte motorn.
1969 och 70 har samma aluminium-fäste där både alternator och servopump sitter monterade på.
Kan kolla i mina "gömmor" ifall jag har nå´t över?
1969 och 70 har samma aluminium-fäste där både alternator och servopump sitter monterade på.
Kan kolla i mina "gömmor" ifall jag har nå´t över?
5Är det därför jag har svårt att på på min generator på mitt block från 74 med mitt generatorfäste från 70? Hade inte servo på motorn som fästet kommer ifrån vilket jag ska ha på nya motorn.
Senast redigerad av VinylKnaster den 21 okt 2013 16:17, redigerad totalt 1 gång.
7Har inte hittat nåt fäste än så hoppas nån har nåt över. Skulle även funka med ett fäste för enbart servo(om det finns ett sådant)
Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
8Jag har ett "bracket" (fäste) för alternator och servopump med nummer 9786903, detta går in på 1967-69 så det borde vara det du söker.
Fästet är blästrat, har en liten spricka på ett ställe som inte påverkar funktionen när det är fastskruvat, men är lätt att svetsa om man så vill.
För en femhundring kan det vara värt att testa?
Fästet är blästrat, har en liten spricka på ett ställe som inte påverkar funktionen när det är fastskruvat, men är lätt att svetsa om man så vill.
För en femhundring kan det vara värt att testa?
9Va bra kan du skicka rtt par bilder till mig så jag får se sprickan
Tel 0707958722
Tel 0707958722
10Peder, jag behöver en mejl-adress för att skicka en bild till dig!
//Kent
//Kent
13Jahaja. Konstigt igen. Strunta i första .com börjar med p.sund osv. Hör av dig om det är nåt..Peder