Hello.
Kort fråga eftersom mina vakuumslangar var bara plomberad. Jag ha beställt boken men det kommer ta nån vecka tills den kommer.
När jag mäta vakuum med växel i så ligger jag på - -0,5 bär som väl motsvara - 14hg/in. Blandningsskruvar däremot är bara 2varv utskriven. Allt låter bra ville bara avstämma att värdet är bra och inställningar i afb förgasaren någorlunda bra.
Tack på förhand
Annons
Re: Smattrande PCV ventil
17Vilket varvtal med växeln i, vilket varvtal i N/P?
Blir det bättre eller sämre vakuum/varv om du skruvar in blandskruvarna ett halvt varv? Eller om du skruvar ut dem ett halvt varv?
Blir det bättre eller sämre vakuum/varv om du skruvar in blandskruvarna ett halvt varv? Eller om du skruvar ut dem ett halvt varv?
Re: Smattrande PCV ventil
18Varvatalet kan jag inte mäta. Låta som den ligger på runt 800.
Växel i så sjunker den en aning. Justera jag blandningsskruvarna så förändras vakuum från - 0,6 tills - 0,4 men inte mycket vid bara ett halvt varv. Motor förändra ljudet ganska bra. Tomgångsskruvar funka också som den ska.
Växel i så sjunker den en aning. Justera jag blandningsskruvarna så förändras vakuum från - 0,6 tills - 0,4 men inte mycket vid bara ett halvt varv. Motor förändra ljudet ganska bra. Tomgångsskruvar funka också som den ska.